Žogca v ofsajdu

In nič več v pričakovanju sodniške piščalke

Žogca v Sarajevu drugi del! aka Mesto, posejano z grobovi!

Posted by zogca na julij 26, 2010

O Sarajevu bom napisala kar nekaj objav. Večino bo verjetno zabavno ali pa vsaj prijetno brati, kar pa nikakor ne velja za objavo, ki je pred vami. Začela jo bom s pesmijo Dina Merlina, ki nosi naslov Kad sve ovo bude juče. “Dan bez svjetla, zora bez pijetla, noć bez zvijezda, ptica bez gnijezda, nit’ se neba plave, nit’ mirišu trave, šta to tamo rade naše lude glave …”

Sarajevo

Številk nisem preverjala, ampak nekje med raziskovanjem Sarajeva sva s pupijem prebrala, da je bil v času vojne v Sarajevu ubitih deset tisoč ljudi, od tega je bilo več kot tisoč otrok. Ne vem, ali besedna zveza “luda glava” dovolj dobro opiše ljudi, ki so pobijali otroke. V Velikem parku zdaj stoji spomenik otrokom, ki so bili ubiti v času, ko je bilo Sarajevo obkoljeno, vendar pa človeka veliko bolj od samega spomenika ganejo valji, na katerih so zapisana njihova imena kot tudi letnice rojstva in smrti. Koliko imen …

Sarajevo

… in vseeno mnoga manjkajo. Nobena institucija namreč ni imela spiska ubitih otrok. Avtor spomenika je Mensud Kečo. Stekleni figuri predstavljata mamo in otroka. Večja figura se nagiba proti manjši, kar predstavlja mamo, ki poskuša zavarovati otroka, vendar sta figuri ločeni, kar simobolizira to, da je vez med mamo in otrokom prekinjena.

Sarajevo

O tem, koliko so se prepirali, preden so leta 2009 spomenik končno postavili, raje ne bom podrobno pisala. Še manj o tem, kaj so zganjali, ko je spomenik končno stal. Spomenik naj bi bil sredstvo za pranje denarja, umetnik naj bi si delal kariero s pomočjo smrti otrok, spomenik ni primeren, lokacija ni primerna … Očitno je res ni stvari, o kateri bi se na tem prostoru lahko dogovorili.

Sarajevo

Sledi vojne so povsod.

Sarajevo

Samo ozreti se je treba.

Sarajevo

Povsod so prestreljeni balkoni.

Sarajevo

In grobovi.

Sarajevo

Ko hodiš po ulicah, ki so večinoma prepolne ljudi, se ti nemalokrat zazdi, da vidiš tiste, ki manjkajo. Da bi morali biti na nekem praznem prostoru, vendar jih ne. Ne vem, mogoče pa sva samo midva s pupijem imela takšen občutek.

Sarajevo

In kaj so v primerjavi z manjkajočimi ljudmi požgane in uničene zgradbe? Verjetno nič. Mnoge so že obnovili, mnoge še bodo, nekatere obnavljajo prav zdaj, na primer mestno hišo oziroma gradsko vijećnico, ki je bila požgana konec avgusta leta 1992.

Sarajevo

Takole se nadaljuje pesem Dina Merlina. “Viza, kriza, Duldung, Ofental, Berlin, Beč, Malme, Vupertal, gore, dolje, svuda pusto polje, da li smo zaslužili da nam bude bolje? Mi smo samo krvava mrlja na bijelosvjetskom teve ekranu, oni koji treba u tišini da nestanu, šta njima znače naši životi …”

Sarajevo

Nič, človeško življenje v resnici ni vredno nič. To ti Sarajevo nazorno pokaže. Ko imajo zgoraj “višje cilje”, ljudje postanemo samo figure, ki jih premikajo po tabli. Če kakšna padne s table, pač … Tako je bila “tabla” videti leta 1991. Podatka o tem, kako je danes, nisem našla, vem pa, da so eni deli Bosne “očiščeni” od enih, drugi deli od drugih in spet tretji od tretjih.

Sarajevo

Ali če sem natančna, Bosna je bila “očiščena” od 63.687 Bošnjakov, 24.216 Srbov, 5.057 Hrvatov in 877 drugih (karkoli že to pomeni) ter okoli 4.000 ljudi, katerih narodna pripadnost ni znana. To so “samo” mrtvi. K “očiščenju” bi verjetno sodile številke beguncev, ki so šli v beli svet in se nikoli niso vrnili.

Sarajevo

Kako so v Sarajevu živeli tisti, ki niso hoteli ali mogli postati begunci, sva si s pupijem ogledala v muzeju. Vse se je dogajalo v eni sobi, v tisti najvarnejši. Tam se je spalo, jedlo, kuhalo, pralo (če je slučajno bila voda), gledalo televizijo (če je slučajno bila elektrika) itn.

Sarajevo

Kuhalo se je dobesedno iz nič. Bosanci ne bi bili Bosanci, če se ne bi znali šaliti na svoj račun in v muzeju lahko preberete kar nekaj šal o tem, kako shujšati na sarajevski način, kar nekaj norčevanja v smislu, da bi lahko Američani hodili k njim na dieto, pa tudi statistiko, koliko je za časa obleganja Sarajeva shujšal povprečen prebivalec mesta. Takšne stvari ogled muzeja naredi manj pretresljiv, ker drugače …

Sarajevo

… človeka zvije. Tako in tako ga. Tudi brez muzeja, kajti celo mesto je en velik muzej o človeški tragediji in norosti. Prav rada bi napisala, da se kaj takšnega ne more več ponoviti, vendar vem, da bi se lahko prav zlahka. Samo “pravi ljudje” bi morali spet pritisniti na “prave tipke”.

57 Responses to “Žogca v Sarajevu drugi del! aka Mesto, posejano z grobovi!”

  1. Izbrana said

    Nikoli nisem imela besed za ta nesmisel…..kjerkoli na svetu!
    Nikoli nisem bila huda oboževalka Michaela Jacksona, ampak s to pesmijo “za Sarajevo” se mi je za vedno “vtisnil v srce”….
    Ne morem, da ne bi…. zajokala…..😦

    http://en.wikipedia.org/wiki/Heal_the_World_Foundation

  2. zogca said

    Ko sva ravno pri pesmi Michaela Jacksona… in sem zgoraj omenjala kreganje o spomeniku … Tudi glede te (iz objave) pesmi so se uspeli pošteno sfajtati. Da je Dino Merlin plagijator. On je, kot mogoče veste, avtor na stotine pesmi, piše jih tako zase kot za druge umetnike. Da ima pesem Kad sve ovo bude juče melodijo Jacksonove pesmi They don’t care about us je gotovo posledica kakšnega dogovora in ne plagijatorstva. To sem še morala omeniti, ker sem ravno danes prebirala fajte.

  3. Janis said

    Pri balkanskih tragedijah me najbolj moti to, da niso obsojeni in kaznovani tisti, ki so sovraštvo podpihovali, čeprav “samo” verbalno.

  4. zogca said

    Nikoli tudi ne bodo, čeprav so na nek način najbolj krivi, ker brez njih sosed ne bi začel sovražiti soseda, s katerim je prej dvajset let skupaj praznoval rojstne dneve in novo leto. Na primer. Ali si pomagal na polju. Poznam več primerov tega.

    Drugače pa bo jutrišnja objava zelo pisana tebi na kožo, Janis, je pa tudi povezana s Sarajevom.

  5. Jaka said

    Zanimiva reportaža, nisem še bil v Sarajevu.jaz grem avgusta v Sankt Peterburg.

  6. zogca said

    Ooo, frajer, tebi se pa gode. Počakaj, jaz imam v spominu, da si ti že bil v Rusiji, ampak se ne spomnim, točno v katerem mestu. Mogoče bi se spomnila, če ne bi bila tako zaspana. Komaj držim odprte oči.

  7. Jaka said

    St Peterburgu, pa Moskvi.

  8. zogca said

    Se pravi, da se vračaš tja? Kako to, da si nisi izbral raje kakšne še neznane destinacije?

  9. Jaka said

    Ker grem na en tečaj ruščine.

  10. mmisaa said

    Konec tedna greva na morje, pred tem pa naj bi zavila še v Sarajevo, pa me je kar minilo.
    Vse te slike.😦

  11. zogca said

    Ne, Misa, kar zavijta, res, Sarajevo si je vredno ogledati. Če ne želita videti preveč groze, se pač osredotočita na Baščaršijo, tam je tega najmanj. Vse fotografije razen sprehajalcev po ulici in vijećnice so narejene zunaj Baščaršije – Grbavica, Koševo, Veliki park itn.

  12. zogca said

    To bi pa tudi jaz rada znala.

    Ker grem na en tečaj ruščine.

  13. In mi smo ravnokar kupili bojno plovilo, da bomo “varni” in na “pravi strani”.
    Glede vojne… še dosti hujši pokoli in tragedije se dogajajo v Afganistanu, Iraku, Pakistanu… a ljudje molčijo, ker pač o tem ne govori televizija in to ni več “in” in ker tako hočejo tisti “pravi ljudje”!

  14. Samo kot refleksijo: Na zadnjem letalskem sejmu so članice NATA naročile za 200 miljard novih bojnih letal in helikopterjev. In te stroje je potrebno servisirati in to stane zato morajo biti nekje v pogonu, kje bo to pa izbirajo tisti “pravi ljudje”!

  15. zogca said

    Lej, saj to je logično. Dotaknejo se nas in prizadenejo vojne, ki se dogajajo v bližini ali nam podobnim ljudem. Pač, tako je, belca se bo bolj dotaknilo pobijanje belcev, kristjana kristjanov, muslimana muslimanov. To je dejstvo.

    Kar pa se molka in ne molka tiče … Če človek gleda CNN, mu je zelo hitro jasno, kdaj se pripravlja vojna ali kakšen napad, pod kakšno pretvezo bo stvar potekala, ker točno izpostavljajo tiste stvari, ki jih ljudje morajo videti, da bodo za.

    Glede vojne… še dosti hujši pokoli in tragedije se dogajajo v Afganistanu, Iraku, Pakistanu… a ljudje molčijo, ker pač o tem ne govori televizija in to ni več “in” in ker tako hočejo tisti “pravi ljudje”!

  16. zogca said

    Normalno. In bombe je tudi treba nekam zmetati, da lahko naročiš nove, da vojaška industrija cveti, da …

    Samo kot refleksijo: Na zadnjem letalskem sejmu so članice NATA naročile za 200 miljard novih bojnih letal in helikopterjev. In te stroje je potrebno servisirati in to stane zato morajo biti nekje v pogonu, kje bo to pa izbirajo tisti “pravi ljudje”!

  17. mmisaa said

    Mi lahko poveš, kako je najti v Sarajevu prenočišče? Midva ne bi delala rezervacije, rabila bi pa samo za eno noč. Zanima me tudi, koliko stane nočitev, da vem približno.

  18. zogca said

    Brez težav ga najdeš, če sodim po tem, da so naju, ko sva prišla z nahbrtnikoma, dejansko ljudje ustavljali in ponujali sobo. In to ne sobo bogu za hrbtom, ampak na sami Baščaršiji oziroma par deset metrov stran. Te ljudi nisva spraševala, koliko, ker sva že imela rezerviran hotel. Imaš okoli Baščaršije kar nekaj hostlov, hotelov in penzionov in ni vrag, da nekje ne bi bilo sobe za eno noč za prespat.

    Midva sva bila tukaj. 30 evrov na osebo oziroma 60 dvoposteljna soba.

    http://www.hotel-hayat.ba/

    Moja prijateljica je bila pa tukaj.

    http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/Hostel-Posillipo/Sarajevo/7122

    To je hostel, je bilo 20 evrov na osebo, ampak skupna kopalnica, pač hostel.

    Na splošno se ti splača pogledati tukaj:

    http://www.hostelworld.com/hosteldetails.php/Hostel-Posillipo/Sarajevo/7122

    Potem pa si izpisati tiste, ki imajo frej sobe za tisti datum in ti cene ustrezajo. Ko si tam, greš pa samo pogledat. Če prej ne naletiš na kaj drugega.

  19. mmisaa said

    Res ti hvala za prijaznost. Bom pogledala.
    Že gledam.🙂

  20. zogca said

    Kar glej. Če za kakšnega nisi ziher, ali je dovolj blizu ali podobno, vprašaj, ker mogoče pa vem, kje je, ker sem štiri dni po Sarajevu precej gledala zemljevid.😉

  21. Lynx said

    Ko sem jaz bil v Sarajevu, smo imeli problem s tem, da se po desetih zvečer nismo imeli kam dati.

  22. zogca said

    Niste se imeli kam dati? Tu mač se je dogajalo, potem pa so se začeli še te neki sarajevski dnevi ali noči, totalno prireditev, koncertov, pa lokali polni. Kako vse to zares izgleda, ne vem, ker midva sva bila res že zgodaj v sobi, gotovo pred deseto, je bilo pa slišati, da se dogaja, če si bil zunaj na terasi.

  23. Lynx said

    Niste se imeli kam dati?

    Kot skupina smo iskali kakšen lokal z živo glasbo ali kaj podobnega. Nič od niča. Pristali smo na obrobju mesta v nekakšnem turbofolk disku.

  24. Jaka said

    Raje ne opisujem, kakšno proceduro preživiš, ko greš na konzulat v LJ porusko vizo.Gledajo te, kot da si neki vohun, ki je prišel po nevem kaj.

  25. Lynx said

  26. maxi said

    Mene Sarajevo še čaka.

  27. Alenika Žnidaršič said

    Žogca, dobrodošla spet doma. Imam kar slabo vest, ker ti tako dolgo sploh še nisem odgovorila na mail (preveč igram kmetijo na FB in zanemarjam mail).
    Čisto me je fascinirala novica o tvojem in pupijevem odhodu v Sarajevo. Že pred časom sem gledala stran Slovenskih železnic, kjer so promovirali vožnjo v Sarajevo, zdaj pa sploh več ne najdem.
    Če se ti da tipkat, bi bila zelo vesela kaj več informacij glede vlaka:
    – kje se kupi karto,
    – prestopaš v Zagrebu ali ne,
    – ob kateri uri zvečer gre vlak,
    – kakšna je cena vozovnice,
    – je to v redu varjanta tudi za pot s 4-letnim otrokom?
    Glede prenočišča si pa že napisala. Hvala ti.

    Bodi lepo, uživaj…

    Lepo te je prebrat…

  28. zogca said

    Meni je bilo rečeno, da je brez garantnega pisma sploh ne dobiš. Je to res?

    Raje ne opisujem, kakšno proceduro preživiš, ko greš na konzulat v LJ porusko vizo.Gledajo te, kot da si neki vohun, ki je prišel po nevem kaj.

  29. zogca said

    Oja, se mi da tipkat.😉

    Kupila sva jo na železniški postaji, pač tej glavni v Ljubljani, ker nama je bila najbližje, po moje lahko na katerikoli.

    Ja, prestopa se v Zagrebu, ampak to res ni težava. Samo par korakov je za naredit.

    Vlak gre iz Ljubljane ob 18.35, ob 20.55 si v Zagrebu, potem prestopiš in vlak za Sarajevo gre ob 21.26. Ob 6.39 naj bi bil v Sarajevu, ampak računaj vsaj eno uro zamude. Bosanski vlak vedno zamuja. Tudi za nazaj je. Naj bi prišel potem nazaj ob 6.43, pa je ob 8.00. Ampak to ni bila težava, sva pač namesto ob 7.00 šla na vlak za Ljubljano ob 9.00.

    Če potuje ena sama oseba, je cena vozovnice 72 evrov. Če potujeta dve osebi, je na osebo potem cena vozovnice samo 55 evrov. Govorim o povratni vozovnici. Meni se ni zdelo drago.

    Kar pa se otroka tiče … Ne vem, ker ga nimam, predvidevam pa … Če bi otrok v vlaku spal in verjetno bi, potem mu hudega biti ne more. Pač, do Zagreba ga malo animiraš v vlaku, presedanje je čisto neproblematično in če potem na vlaku za Sarajevo zaspi, je za otroka zadeva mimo kot bi mignil.

    Če se ti da tipkat, bi bila zelo vesela kaj več informacij glede vlaka:
    – kje se kupi karto,
    – prestopaš v Zagrebu ali ne,
    – ob kateri uri zvečer gre vlak,
    – kakšna je cena vozovnice,
    – je to v redu varjanta tudi za pot s 4-letnim otrokom?

  30. zogca said

    Se opravičujem, ker sem danes hotela dati gor novo objavo, ampak sem nekaj zdelana, čisto sem uboga, tako da ne bi mogla nič dobro napisati, sem vse popoldne spala. Bom jutri sestavila novo objavo.

    Mimogrede, a kdo ve, kako se reče tisti reči, ki muslimanske ženske ne pokrije čisto (torej ne burka), ampak samo glavo, vrat, obraz pa se vidi?

  31. Alenika Žnidaršič said

    Full dobro. Čedalje bolj mi je všeč ta ideja. Pridna Žogca, ker se ti je dalo natipkat.
    Še nekaj me zanima…
    – Ker še nisem potovala s spalnimi vlaki, me zanima, koliko jih spi v kupeju al kako je to?
    – Moraš pri nakupu vozovnice točno povedat datum odhoda in prihoda nazaj ali ne?
    – Ti vlaki vozijo določene dni v tednu ali vsak dan?

  32. zogca said

    To ni bil spalni vlak. Ne vem, če spalnik sploh gre z Sarajevu, na tem vlaku ga ni bilo. Navadni kupeji. Ampak je bilo v obe smeri tako, da sva imela kupe samo zase in je vsak spal na eni strani. Ampak to ni bil spalnik. Spalnik vozi v Beograd, to vem, oziroma vsaj je vozil. Spalnik je pa tako, da imaš pograd notri. Ampak hej, jaz v spalniku nikoli nisem mogla zaspati, tukaj pa sem spala.

    Ne, ni ti treba povedati datuma. Karta velja en mesec in enkrat v tem času greš tja in nazaj.

    Vsak dan pelje. Dvakrat na dan v bistvu. En gre zjutraj ob 6.20. In en zvečer ob 18.35. En letak so mi dali, saj ti ga lahko tudi pofotkam, in tam je napisano vse, cene, na katerih postajah ustavi, vse, vse.

  33. zogca said

    Aja, otroci do šest let imajo brezplačno.

  34. Alenika Žnidaršič said

    O, super! Hvala ti še enkrat. Letak pa pofotkaj, ko se ti bo dalo, zdaj lepo zasluženo počivaj. Danes je zgleda tak zelo zaspan dan. Tudi jaz se ne počutim 100 %.

  35. zogca said

    Jaz ne pomnim, kdaj sem se tako bed počutila kot danes. Fentana prebava, hud glavobol, energije manj kot nič. Pa toliko načrtov sem imela za danes, vsi so ostali neizpolnjeni in zdaj me še zato peče vest, nič od nič danes od mene.

  36. Andrej34 said

    Mimogrede, a kdo ve, kako se reče tisti reči, ki muslimanske ženske ne pokrije čisto (torej ne burka), ampak samo glavo, vrat, obraz pa se vidi?

    Nikab

    Drugače pa nekako od 46 minute naprej.

    Jaz bi jo vprašal, če je obrezana, ker je to tudi muslimanski običaj …

  37. Andrej34 said

    Linkec zgoraj je izginil.❓

    Verjetno ga moraš pofočkati … če se še prav spomnim.

  38. zogca said

    Ne, nobenega linka ni nikjer in nobeno sporočilo se ni zaštekalo.

    Gledala sem zdaj ponovitev neke oddaje in iz nje gre sklepati, da je nikab enako burki. Sem šla potem šnofat in se mi zdi, da je to, o čemer jaz sprašujem, hidžab.

    http://www.resnica-haq.com/articles/hidzab_vpr_odg_10.htm

    Pokrito vse razen pesti in obraza.

    Nikab očitno pomeni tudi obraz.

    http://www.dnevnik.si/novice/svet/1042376673

    Ne bi rada v objavi napisala vse narobe.

  39. Nevenka said

    Tistim, ki jih islam zanima priporočam zelo prijeten blog na siolu in sicer:
    http://bata.blog.siol.net/
    Piše ga Slovenka poročena z Egipčanom, ki je sprejela islam za svojo vero.
    Nič kaj dosti zategnjenosti ni najti na njenem blogu.
    Napisala pa je tudi prispevek zakaj nosi hijab.
    Jaz ta blog kar prebiram, Egipt spoznavam popolnoma drugače, kot če bi šla tja kot turist. Morda, pa svoje vtise kdaj v resnici dopolnim z obiskom, čeprav se bojim kač.

    Drugače pa o Žogcinem prispevku. V času vojne na Balkanu sem strašno trpela, nisem se navadila na vsakodnevno poročanje o žrtvah. Sem pač otrok bratstva in enotnosti in nisem mogla verjeti, da bi se ljudje kdaj tako zelo sprli, da bi se med seboj pobijali.
    To je čisto sesulo moje zaupanje v kakršnokoli skupnost. Še EU ne morem sprejeti z zaupanjem, ker me nekaj ves čas opozarja, da bo prišel trenutek razpada.
    To je prav presija, ki jo zelo težko racionalno obdelam.
    Verjamem, da je doživetje Sarajeva zelo pretresljivo.
    Že par fotk je dovolj.

  40. zogca said

    Seveda bo, jaz o tem sploh ne dvomim. S tem širjenjem tu mač pretiravajo, kulturne razlike med članicami so vedno večje, o denarnih razlikah da sploh ne govorim, in potem še … Ko bo ljudem kapnilo, koliko denarja se zapravi za to EU birokracijo, kaj se tam dela z denarjem, da en tam uradnik v enem dnevu zasluži več kot nekateri ljudje v nekaterih državah članicah v enem mesecu, s tem da tisti slednji nekaj delajo, oni uradnik za to, da gre z nekom na pogostitev … Na primer. To ne more trajati.

    Še EU ne morem sprejeti z zaupanjem, ker me nekaj ves čas opozarja, da bo prišel trenutek razpada.

  41. zogca said

    Enkrat si bom vzela čas in ga detaljno prešnofala. Drugače pa vem za kar nekaj Slovenk, ki so se poročile v islamskih državah, ampak zdaj z možmi živijo tukaj. Se pa držijo vseh teh pravil. Ena je znanka moje prijateljice. Sredi Ljubljane ne sme sama v trgovino. Nekdo mora z njo. Meni je to nedoumljivo.

    Piše ga Slovenka poročena z Egipčanom, ki je sprejela islam za svojo vero.

  42. Nevenka said

    No, morda je pa ravno zaradi tega Batin blog zanimiv, saj je v zelo pristnem okolju in verjemi, ona zelo samostojno po svetu mašira in se vozi z avtom, otroke pelje v park, v trgovino, k zdravniku…
    Saj pravim, še njena mamica živi z njimi itd…Niti ni tako, kot si nekateri to predstavljajo. Tako, da ugotavljam, da znotraj islama ljudje živijo zelo različno in tudi ženske imajo različen položaj. Npr.v Pakistanu je grozljivo.

  43. zogca said

    Oja, sem na hitro pogledala in se mi ni zdela tale nič zatirana. Si bom pa res vzela čas. Ta, ki jo pozna njena prijateljica, ta je pa ravno Pakistanec. Je pa vse skupaj malo smešno, od tolikega šovinizma on svoje moške vloge niti pod točko razno ne opravlja, kot bi jo moral. V bistvu se vse dni praska po riti, njegovo familijo pa preživljajo njeni starši in seveda vsi mi prek sociale.

  44. Andrej34 said

    Ne, nobenega linka ni nikjer in nobeno sporočilo se ni zaštekalo.

    Dal sem link od Studia City.
    Štefančič je imel neko muslimanko, oblečeno, tako “kot je treba” in pravnico Klemenčičevo in sta malo tulili proti diskriminaciji muslimank. (v Belgiji in Franciji so prepovedali burke)

    Od 46 minute naprej.(da ne boš gledala cele oddaje) Obleko boš lahko videla in videla ali je to to.😉
    RTV Slovenija/Avdio video – Studio City

  45. zogca said

    To oddajo sem gledala, ko sem napisala, da sem nekaj gledala.

    Ta ženska je večkrat povedala, da ne nosi burke oziroma nikaba.

    Nisem pa gledala začetka, zdaj tudi ne utegnem. Kako je ona postala muslimanka, od rojstva ali kako?

  46. Andrej34 said

    Nevenka said

    Morda, pa svoje vtise kdaj v resnici dopolnim z obiskom, čeprav se bojim kač.

    Pa od kje tebi, da so v Egiptu kače?

    Sem si ga ogledal po dolgem in počez od Aleksandije do Abu Simbla, pa na Sinaju sem šel na Mojzesovo goro …

    Kač ni.
    Če odštejem to da me je v Asuanu en Egipčan povabil k neki košari in ko jih je odprl so ven pogledale kobre.

    Pa je malo igral na frulo itd. Za bakšiš:🙂

  47. Andrej34 said

    Ta ženska je večkrat povedala, da ne nosi burke oziroma nikaba.

    Upss.😎 Sem mogoče kaj narobe slišal, ker sem vmes likal.😉

    Ko ravno govorimo o Egiptu … Egiptovski vodič nam je povedal, da ima pri njih spodobna muslimanka lase pod ruto. In neke take dolge obleke nosijo. To je to.
    Burk pa praktično ne vidiš. Tudi izven velikih mest.

    In še nekaj, ko govorimo o Egiptu.
    Žogca bi bila za Egipčane “Sanjska ženska”.
    Smo imeli v skupini eno podobno Žogci. Se je Egipčanom kar trgal. Ženitne ponudbe so deževale in števike kamel, ki bi jih dali za njo, so letele v nebo…

  48. zogca said

    Sirota jaz, vsaj nekomu pomenim čisto popolnost.

    Je pa res, da mene cenijo že Bosanci in Šiptarji, od vedno. Ko me je pupi v Sarajevu samo deset minut pustil samo, sem na cesti pridelala tri oboževalce. V Sloveniji jih ne bi v desetih urah.

    Žogca bi bila za Egipčane “Sanjska ženska”.
    Smo imeli v skupini eno podobno Žogci. Se je Egipčanom kar trgal. Ženitne ponudbe so deževale in števike kamel, ki bi jih dali za njo, so letele v nebo…

  49. zogca said

    To je hidžab, vsaj mislim.

    Egiptovski vodič nam je povedal, da ima pri njih spodobna muslimanka lase pod ruto. In neke take dolge obleke nosijo. To je to.

  50. Nevenka said

    Moji prijateljici je kobra prilezla v stanovanje sredi Kaira.

    Bata pa je našla sicer mrtvega mladička kobre v otroški sobi, ne ravno v pritljičju.
    Tako je s tem Andrej.

  51. zogca said

    Torej mene Egipt ne bo videl.

  52. Lynx said

    Drugače pa o Žogcinem prispevku. V času vojne na Balkanu sem strašno trpela, nisem se navadila na vsakodnevno poročanje o žrtvah. Sem pač otrok bratstva in enotnosti in nisem mogla verjeti, da bi se ljudje kdaj tako zelo sprli, da bi se med seboj pobijali.
    To je čisto sesulo moje zaupanje v kakršnokoli skupnost. Še EU ne morem sprejeti z zaupanjem, ker me nekaj ves čas opozarja, da bo prišel trenutek razpada.

    Verjetno si že slišala za besede Vera, Upanje in Ljubezen. 🙂
    Da ti ne manjka ljubezni ne dvomim, upanje si nekam potlačila. Manjka ti prvo, vera, da dobro premaga zlo in da je kljub vsemu trpljenju in grozotam vredno živeti.

    Seveda bo, jaz o tem sploh ne dvomim. S tem širjenjem tu mač pretiravajo, kulturne razlike med članicami so vedno večje, o denarnih razlikah da sploh ne govorim, in potem še …

    Jaz mislim, da se to ne bo zgodilo tako kmalu, ko pa bo, bo zato, ker ne bo več potrebna.

    Mimogrede, a kdo ve, kako se reče tisti reči, ki muslimanske ženske ne pokrije čisto (torej ne burka), ampak samo glavo, vrat, obraz pa se vidi?

    Je hidžab isto kot feredža? Po slikah sodeč je slednje tisto pokrivalo, pri katerem se vidijo samo oči.

  53. Nevenka said

    Mislim, da pokriva samo lase, obraza pa ne.
    Tako je razložila bata.

  54. Nevenka said

    Lynx, veš vere ni tako težko izgubiti.

  55. Lynx said

    Lynx, veš vere ni tako težko izgubiti.

    Vem. Najpogosteje tam, kjer je nikoli ni bilo na pretek.
    Posamezni primeri (npr. vojne, taborišča…) pa nam govorijo nasprotno.

  56. zogca said

    Okej, zdaj je pa res gor tista verska objava.

  57. zogca said

    Jaz sem mislila, da je, ampak zadnje raziskovanje je pokazalo, da je feredža v bistvu burka. Če nisem jaz vse sfalila.

    Je hidžab isto kot feredža? Po slikah sodeč je slednje tisto pokrivalo, pri katerem se vidijo samo oči.

Leave a Reply

 
