Žogca v ofsajdu

In nič več v pričakovanju sodniške piščalke

Kar boš sejal, to boš žel!

Posted by zogca na februar 12, 2010

Zadnjih nekaj dni se na mojem najljubšem forumu velikokrat pojavi beseda karma, seveda v povezavi s primerom, ki že dober teden razburja slovensko javnost. Vsi vemo, za kateri primer gre. Priznam, nisem se hotela preveč razpisati o njem, vsaj ne o vseh teh podrobnostih, ki so zdaj prišle na dan. Zakaj? Blogovski kolega je pred časom pisal o teh stvareh in ugotovil, da so začeli na njegov blog prek gugla prihajati ljudje, ki so iskali tiste vsebine. Saj veste, katere. Aha, določenih besed se zelo izogibam, ker res ne želim, da bi nekdo tiste stvari prihajal iskat na moj blog. Zato bom res izpustila vse tisto “sočno” in napisala samo, da se je nekdo posmihal temu, da so njegovi psi skoraj do smrti zgrzli drugega človeka. Ni se opravičil, ni se kesal in ni se skušal denarno odkupiti, čeprav je denarja imel dovolj. Končal je na isti način, pogrižen od psov. Karma? Je karma, da nekdo naredi vse, da drugemu razbije zakon, potem pa gre njegov zakon rakom žvižgat? Je karma, da nekdo vara prvega moža in je prevaran od drugega? Kaj pa to, da nekdo vse življenje udriha čez ljudi neke narodnosti in mu potem hči pripelje domov zeta prav te narodnosti in danes igra varuško vnuku te iste tako osovražene narodnosti? Uh, primerov, kolikor jih želite. Ironije v njih pa še več. Kot karma ne bi hotela, da sporočilo ostane nerazumljeno. Udari na isto mesto, po katerem smo mi tolkli.

Šla sem guglat in našla, da karma ni usoda. Karma je zelo preprosto zakon vzroka in posledice, zakon delovanja in posledic tega delovanja, zakon akcije in reakcije. O karmi govori star pregovor, ki pravi: “Kar boš sejal, to boš žel.” Karma je zakon, ki deluje avtomatsko in neodvisno, ne pa na podlagi subjektivne presoje kogarkoli ali česarkoli. Za to karme tudi ne bi smeli razumeti kot kazen za naša slaba dela ali kot nagrado za naša dobra dela. To slednje mi ni najbolj jasno, ker jaz to o sejanju in žetvi razumem kot kazen. Karma menda to sploh ni, bila naj bi namreč učenje. Kakorkoli že, jaz ne verjamem v odpustke in ne verjamem v tisto, da je Bog dober in nam zato vse odpusti. Menim, da tako preprosto ne more biti, ker bi nastala vsesplošna zmešnjava. Bere se okrutno, ker spet, Bog naj bi bil dober. Ampak če je dober, potem seveda ne more dopustiti, da eni njegovi sinovi zlorabljajo druge. Ker zakone države lahko izigramo, ker vse ljudi lahko prevaramo in jih prepričamo, da nič slabega nismo hoteli s svojim dejanjem, pred njim, torej Bogom, tistega črnega v duši vseeno ne moremo skriti.

Kaj pa vem, zdi se mi, da smo z zakoni presegli zob za zob in glavo za glavo, ampak vesolje pa deluje prav po tem sistemu. In mogoče je tako celo prav. Za konec bi imela še eno prošnjo. Ne, v bistvu dve. Prva je, da se komentiranje te objave ne spremeni v nekaj, kar bi bilo mogoče prebrati pri Požarju. In druga, še veliko pomembnejša, da v komentarjih ne uporabljate določenih besed, zaradi katerih bodo potem še mesece in mesece prek gugla na moj blog prihajali ljubitelji … Saj veste, na katero dejavnost mislim.

44 Responses to “Kar boš sejal, to boš žel!”

  1. Lynx said

    To slednje mi ni najbolj jasno, ker jaz to o sejanju in žetvi razumem kot kazen. Karma menda to sploh ni, bila naj bi namreč učenje.

    Kaj si sploh predstavljaš pod besedo kazen? Ali ni smisel kazni ravno učenje?
    Svoje otroke kaznujemo zato, da bi se nekaj naučili, da bi se zavedali posledic svojih napačnih ravnanj in da jih ne bi ponavljali. To ponavadi delamo zato ker jih imamo radi in ne zato, da bi se jim maščevali ali zaradi kazni same.
    Po tej teoriji in po zgoraj napisanemu, bi lahko sklepali: Kazen=karma=učenje.

  2. zogca said

    Na nek način imaš prav. Seveda ob upoštevanju, da se naučeno prenese na naslednje življenje, je treba potem nujno verjeti v reinkarnacijo. Seveda ko gre za primere, ko je kazen dokončna in konča to življenje. Ko je kazen samo usekanje po betici, potem … Potem vsekakor je učenje. In se iz tega nekaj naučiš. Če se seveda zavedaš, zakaj si bil usekan po betici.

  3. StaneP said

    Zaradi takšnih objav te moja malenkost rada bere.

    Kar boš sejal, to boš žel.

    Zelo lep pregovor, ki v bistvu pove vse. Ne smeš ga razumeti tako enostransko, samo kot kazen, temveč tudi kot nagrado. Če spomladi seješ pridno, kakovostno in z občutkom, boš imel jeseni bogato letino. Če si bedak, bo jeseni nastopila lakota…

    Še en pregovor je na to temo, ki sem ga jaz že velikokrat izrekel in življenje me je tudi že spomnilo nanj.

    Dobro z dobrim, slabo s slabim, se povrne.

  4. StaneP said

    To ponavadi delamo zato ker jih imamo radi in ne zato, da bi se jim maščevali ali zaradi kazni same.

    Podpišem dvakrat!

  5. zogca said

    Seveda, ta del je super. Dobro sejal, dobro žel.

    Ne smeš ga razumeti tako enostransko, samo kot kazen, temveč tudi kot nagrado.

  6. asdf said

    oj!
    jaz v karmo (tako kot tudi boga) ne verjamem. verjamem v naključje. ogromno ljudi počne grdobije, pa nikoli ne plačajo zanje. ogromno ljudi je dobrih, pa vseeno živijo nesrečno in v pomanjkanju. v tem določenem primeru izgleda, da je bilo pravici zadoščeno. to je bolj izjema, kot pravilo.
    verjamem pa, da je smiselno, da razmišljamo o svojih dejanjih in se na napakah učimo. tujih in svojih.
    jaz svojega otroka nisem nikoli kaznoval, vedno sem pa ji skušal razložiti, zakaj mislim, da je njeno dejanje neproduktivno. razumevanje napake prinese rezultate, ne kazen. seveda obstajajo tudi ljudje, ki delajo slabe stvari namenoma in premišljeno. takšni ljudje so hudobni in zaslužijo kazen, ki jih bo prepričala, da se njihovo početje ne izplača. kadar je koristoljublje motiv, je potrebno z enako mero takšno početje sankcionirati. vesolje ne pozna pravičnosti. obstaja samo akcija in reakcija….
    mislim, da je pravilno, da se ukvarjamo z razvojem svojega vedenja in razumevanja. na ta način imamo možnost biti srečni, kar je največ kar lahko ustvarimo. seveda pa tudi zmeraj obstajajo zunanji moteči dejavniki…
    lep vikend vsem!

  7. zogca said

    Jaz imam navado reči, da ko je naključij preveč, prenehajo biti naključja. In zadnje čase se mi zdi, da je naključij preveč.

    verjamem v naključje.

  8. zogca said

    Mene so večkrat kaznovali.😉

    jaz svojega otroka nisem nikoli kaznoval

  9. asdf said

    “In zadnje čase se mi zdi, da je naključij preveč.”

    ne razumem- zadnje čase, prej pa jih ni bilo? mogoče si jih želiš iskati in jih zato tudi vidiš…
    ne vem- meni se zdi naključje že to, da smo na tem planetu, da so dinoti izumrli in nam dali fosilna goriva, da dihamo iste molekule, kot jih je dihal josip broz, tesla, gandhi… želja po razlagi in razumevanju vsega, je pač orodje, ki ga človek uporablja zaradi želje po dominaciji, obvladovanju. zato imamo tudi religijo in vse približke, ki postavijo svet in bivanje v smiselno celoto. mislim, da se bojimo kaosa in nočemo priznati svoje popolne nemoči nad naravo in minljivostjo.

  10. zogca said

    Ne bi zdaj vseh stvari tukaj pisala, ker se mi ne zdi prav, da jih, ampak da, zadnje čase dejansko opažam stvari, ki se mi zdi, da ne morejo biti naključja. Vsekakor se pa strinjam, da je nešteteto enih stvari, za katere bi pa lahko rekla … Kaj pa to? In to? In to? Ne pade noter. Je pa res, da je to lahko tudi povezano z željo, da … Želimo verjeti, da je v tem kaosu nek red in nekaj pravica. Ne vem. Bolj kot opazujem stvari, bolj se mi zdi, da neka karma je. Je pa res, da se mnogim zelo dobrim in poštenim ljudem dogajajo res hude stvari, ampak to pravijo, da je povezano s karmo iz prejšnjih življenj.

  11. StaneP said

    Želimo verjeti, da je v tem kaosu nek red in nekaj pravica.

    To bo ja. Po moje tudi.

  12. zogca said

    Samo jaz sem od nekdaj to želela verjeti, zdaj pa verjamem. Res eno malo zaradi te zgodbe zdaj, predvsem pa zaradi nekih drugih zgodb.

  13. asdf said

    “ampak to pravijo, da je povezano s karmo iz prejšnjih življenj.”

    torej bi naj verjel, da če se mi kaj slabega dogaja, tudi če sem pošten človek, je to pokora in poplačilo za moje grehe v preteklih življenjih…
    to je isti šit, kot, živi svoje življenje pokorno in brezgrešno, da boš končal v nebesih…. bav bav- ne kupim.

  14. zogca said

    Ampak … Če se astrološko dan neke stvari napovedati? Če naj bi se v karti videle te karmične stvari? Vem, je bolje, da sem tiho s kartami, ker imam karmični dolg to tebe glede kart.😉 Moram omeniti.

    Mimogrede, a hočete na blogu eno olimpijsko objavo? Ali pa eno en teden, drugo pa drug? Da bomo lahko čvekali. Samo vprašam.

  15. cija said

    Jaz se strinjam z asdf-jem. Bad things happen to good people all the time. Ne verjamem v karmo.

    Tisto, kako si boš postlal, tako boš spal, pa kar boš sejal, to boš žel jaz razumem čisto drugače. Konkretno namreč. Če se boš potrudil pri neki stvari ali delu, se ti bo to obrestovalo. To je zame zakon vzroka in posledice, ne pa če boš danes pomagal starki čez cesto, boš jutri na prehodu za pešce našel pet evrov, oziroma karma bi delovala negativno, se pravi, če boš danes ignoriral to starko, se boš jutri spotaknil pri istem kamnu.

  16. asdf said

    “Ampak … Če se astrološko da neke stvari napovedati?”

    ne vem zakaj misliš, da se jih da? jaz mislim, da se jih ne da. spet gre samo za verovanje v nekaj…

  17. romeno said

    Ampak … Če se astrološko da neke stvari napovedati?

    Hej Žogca, a igraš loto? Daj probi kaj pošlogat, ti dam 40% od dobitka🙂

  18. zogca said

    Halo? Od kod komu ideja, da imam jaz kakšne nadnaravne moči?

  19. zogca said

    Ampak ni vedo tako. Včasih se človek na vse pretege trudi in mu nič ne uspe. Potem pa mu kdaj drugič kaj čisto brez truda pade v naročje.

    Tisto, kako si boš postlal, tako boš spal, pa kar boš sejal, to boš žel jaz razumem čisto drugače. Konkretno namreč.

  20. zogca said

    Ker poznam nekaj ljudi, ki so jim bile napovedane takšne podrobnosti, ki jih z nobenim ugibanjem ne moreš zadeti.

    ne vem zakaj misliš, da se jih da? jaz mislim, da se jih ne da.

  21. cija said

    Ampak ni vedo tako. Včasih se človek na vse pretege trudi in mu nič ne uspe. Potem pa mu kdaj drugič kaj čisto brez truda pade v naročje.

    seveda.

    Včasih imaš malo več sreče, drugič pa smole. Vsekakor pa je verjetnost, da boš nekaj dobro speljal večja, če se potrudiš. Nikoli pa nimaš vseh niti v svojih rokah, da bi lahko sto procentno nadziral situacijo.

  22. maxi said

    Še vedno trdim, da se karma definira glede na dobro/slabo iz prejšnjega življenja. Tudi po moje naključij ni, je pa zakon vesolja – energija. O tem je veliko napisanega in če se vsaj dotakneš takšnih stvari, težko stopiš nazaj v nevero, da ničesar ni oz.da naključja so.

    Si pa jasno najmočnejši, ko veruješ vase.

  23. zogca said

    Saj. In kdo jo ima?

    Nikoli pa nimaš vseh niti v svojih rokah, da bi lahko sto procentno nadziral situacijo.

  24. zogca said

    Ko nam gre, vsi verujemo vase. Ko pa ne …

    Si pa jasno najmočnejši, ko veruješ vase.

  25. romeno said

    Halo? Od kod komu ideja, da imam jaz kakšne nadnaravne moči?

    A si kdaj probala igrat loto?🙂

  26. zogca said

    Mislim, da enkrat pod prisilo, da mi je predbivši nekaj težil s tem. Jaz drugače ne igram nič na srečo.

    A si kdaj probala igrat loto?

  27. romeno said

    Ti je kdaj pokazal listek? Upam, da ni izginil kmalu potem🙂

  28. zogca said

    Biliv mi, on do nobenega denarja ni prišel. Ni on drugače izginil, je bil naprošen, da odide. Ne mešaj predbivšega s princem.

  29. Poppy said

    Luštna slika😀 ko so me hormoni razganjali na polno in se z mamo nisva nikakor razumeli, mi je vedno rekla, “Saj boš vidla, ko boš mela svoje otroke..” ali “Pazi, da se ti ne bo pri tvojih otrocih vračala ta tvoja nesramnost”.. priznam, da me je to mal ustavlo in ustrašlo😉 oče je bil bolj diplomatski, je rekel samo, da je najtežje bit starš, ker ti otroc prvih 30 let samo jemeljejo in jemljejo, pijejo kri, te živcirajo in bi blo najlažje vseskup poslat u tri krasne. ampak, če pa zdržiš, se ti pa po 30 letih zna lepo po malem vračat😀 Kaj pa vem, to je bla pač moja lekcija in očitno je bila poučna, ker nisem bila tako zeeloo težavna (mal pa, ampak to je verjetno moja trma kriva) in mi je kristalno jasna. “Verjamem” seveda tud v akcijo-reakcijo, v slučaje, pa tud, da nekatere stvari enostavno so zapečatene in “napisane” vnaprej. Še najbolj pa verjamem, da je vsaka slaba stvar na koncu, čez neeeekaj časa, koristna. Zdaj, kako je pa s karmo in reinkarnacijo, to pa premalo vem o tem, da bi znala povezat in umestit v moje izkušnje.. ampak verjamem, da ima vsaka palica 2 konca.

  30. zogca said

    Palica, šiba, švrk, švrk.😉

  31. Janis said

    Glede na to, da sem to polemiko pravzaprav zakrivila jaz, tudi tukaj povem, da je moja interpretacija karme povsem matematično-logična. OK, Žogca je napisala nekaj zelo direktnih primerov, ki se, po mojem skromnem mnenju, zgodijo pravzaprav redko. Bolj pogosto gre za indirektne povezave. Recimo to, da sem poročena in si omislim ljubimca. Direktna karma bi bila res to, da me kasneje, ko se ločim in poročim s tem ljubimcem, tudi on prevara. Primer S.E., če skrajšamo. Ampak večinoma ljudi posledice njihovih dejanj doletijo drugače. Recimo tako, da moj novi partner postane ljubosumen in posesiven, ker ve, da mi je zvestoba vrednota samo toliko časa, dokler sem zaljubljena. Ali pa to, da moji otroci zavračajo mojega novega partnerja, ker vedo, da najin razhod z njihovim očetom ni bil “sporazumen”. Itd., itd. Žetev naših dejanj je torej kompleksna in presega logiko “zob za zob”. Včasih je, to si upam trdit, celo nesorazmerna z našim “sejanjem”. Direktnost tako poimenovane karme me pravzaprav zmeraj neprijetno preseneti. Tako v primeru S.E. kot v primeru S.B.

  32. zogca said

    V bistvu sem jaz na MON-u verjetno o karmi pisala že pred teboj, samo ti nisi vedela, da sem jaz.😉 Saj veš, imam fenice, pa menjam vzdevke.

    Sva pa midve vsekakor fenici karme.😉 Malo sodnika je v naju.

  33. zogca said

    Na tole se lahko oglasiš, Janis.

    http://med.over.net/forum5/read.php?151,6028868

  34. Janis said

    Hujškačem racionalni argumenti in debate ne ležijo, žal.

  35. zogca said

    Eden od ekstremistov, vem, kateri, se je s Političnega čveka priplazil na Starševski. Mu je kapnilo, da Političnega čveka skoraj nihče več ne bere in da je njegova propaganda tam zaman.

  36. Janis said

    Domnevam, da isti, ki je imel toliko za povedat o gejevskem lobiju🙂

  37. zogca said

    Oni frančišček s svojimi milijon nicki. Ker ves čas trobi eno in isto, je lahko prepoznaven.

  38. zogca said

    Tele se bodo pa pobile.

    http://med.over.net/forum5/read.php?151,6028514,page=1

    Se mi sploh ne da brati, so toliko tega natolkle.

  39. cija said

    Glede na to, da sem to polemiko pravzaprav zakrivila jaz, tudi tukaj povem, da je moja interpretacija karme povsem matematično-logična. OK, Žogca je napisala nekaj zelo direktnih primerov, ki se, po mojem skromnem mnenju, zgodijo pravzaprav redko. Bolj pogosto gre za indirektne povezave. Recimo to, da sem poročena in si omislim ljubimca. Direktna karma bi bila res to, da me kasneje, ko se ločim in poročim s tem ljubimcem, tudi on prevara. Primer S.E., če skrajšamo. Ampak večinoma ljudi posledice njihovih dejanj doletijo drugače. Recimo tako, da moj novi partner postane ljubosumen in posesiven, ker ve, da mi je zvestoba vrednota samo toliko časa, dokler sem zaljubljena. Ali pa to, da moji otroci zavračajo mojega novega partnerja, ker vedo, da najin razhod z njihovim očetom ni bil “sporazumen”. Itd., itd. Žetev naših dejanj je torej kompleksna in presega logiko “zob za zob”. Včasih je, to si upam trdit, celo nesorazmerna z našim “sejanjem”. Direktnost tako poimenovane karme me pravzaprav zmeraj neprijetno preseneti. Tako v primeru S.E. kot v primeru S.B.

    Ampak iz tega pa vseeno ne moreš izpeljat, da se ti bo čisto vsaka napaka 100% maščevala in še huje, da si si sam kriv za vse slabo, kar se ti je v življenju zgodilo. Izjava, da je karma zakon, ki se bo avtomatsko zgodil, je malo prehuda. Vseeno igra tu še marsikaj svojo vlogo.

    Preveč lopovov hodi okoli nekaznovanih za kaj takega.

  40. zogca said

    To res ne, ampak zna biti, da je karma sistem učinkovitejši od pravosodnega.😉

    da se ti bo čisto vsaka napaka 100% maščevala in še huje

  41. lynx said

    Ampak iz tega pa vseeno ne moreš izpeljat, da se ti bo čisto vsaka napaka 100% maščevala in še huje, da si si sam kriv za vse slabo, kar se ti je v življenju zgodilo. Izjava, da je karma zakon, ki se bo avtomatsko zgodil, je malo prehuda. Vseeno igra tu še marsikaj svojo vlogo.

    Preveč lopovov hodi okoli nekaznovanih za kaj takega.

    Po zakonih karme se vse 100% povrne. Ostaja le vprašanje kdaj, zato je ateistu o karmi brezpredmetno razglabljati.

  42. zogca said

    A če verjameš v karmo, si še ateist?

  43. lynx said

    A če verjameš v karmo, si še ateist?

    Ne vem. Pravzaprav ne gre za verovanje v boga ampak v neumrljivost duha, čeprav je to dvoje največkrat povezano.

    Iz wikipedije:

    »Zakon karme« je osrednji del indijskih religij. Vsa živa bitja so odgovorna za svojo karmo – svoje ravnanje in posledice svojega ravnanja. To pojmovanje se pojavi že v prvih Upanišadah. V skladu z Vedami ni obstaja nič kar ne bi bilo živo. Zakon karme se torej nanaša na vse kar obstaja. Del zakona karme, ki se nanaša na materialen svet je tudi Newtonov tretji zakon akcije in reakcije. Karma je torej posplošenje Newtonovega tretjega zakona akcije in reakcije na vse stvarstvo. Vsak lahko razume nihalo, ki se po vsakem gibu v eno smer mora nagniti tudi v drugo, težje pa je razumeti da so tudi vse naše misli, besede in dejanja ter usoda v celoti, vključno z našim obstojem prav tako posledica naših preteklih akcij.
    Esenska tradicija in pozneje rožnokrižniške šole učijo o »zakonu vzroka in posledice« Vendar pa krščanska ezoterična tradicija dodaja, da je bistvo Kristusovega učenja, da lahko zakon greha in smrti premagamo z ljubeznijo, ki obnavlja nesmrtnost.

  44. zogca said

    Lej, jaz priznam, da meni še fejst manjka znanje o karmi, zato so moji odgovori bolj tako. Pravzaprav vem samo nekaj osnov in potem še tisto kar vem o karmičnih vozlih.

Leave a Reply

 
