Žogca v ofsajdu

In nič več v pričakovanju sodniške piščalke

Jovankini recepti! aka Lazanja in turško pecivo!

Posted by zogca na januar 20, 2010

Ker smo med prazniki tako in tako preveč jedli, na blog v prvih tednih novega leta nisem hotela dajati Jovankinih receptov. Nisem vam namreč hotela kvariti shujševalnih kur. Ampak zdaj smo pa gotovo že vsi na svojih predprazničnih težah, kajne? Letošnje recepte začenjamo z lazanjo, eno izmed meni najljubših jedi. 300 gramov mletega mesa dušimo na čebuli, popopramo in posolimo ter v dobljeno maso stresemo pelate, najboljše pločevinko 450 gramov. Posebej skuhamo bešamel omako, in sicer 50 gramov margarine razpustimo v kozici, nato dodamo eno do dve kuhalnici moke, popražimo in počasi dodajamo pol litra mrzlega mleka ter z metlico mešamo, dokler se počasi ne skuha, nakar še posolimo in popopramo. Potem v pekač zložimo dva do tri liste testa za lazanjo, čeznje naložimo en del popraženega mesa in prelijemo z omako, nato spet položimo testo, naložimo meso in prelijemo z omako. Na vrhu lazanje mora biti meso ter omaka in ne testo. Po vrhu potresemo parmezan ter dobre pol ure pečemo na 200 stopinjah.

Turško pecivo. V skledo damo dva decilitra olja, en in pol deciliter piva, en pecilni prašek in pol kilograma moke. Testo zamesimo in razvaljamo po pultu, ne da bi po njem posipali moko, in sicer v večji pravokotnik, ki naj bo debeline pol centimetra. Iz testa izrežemo manjše pravokotnike, ki naj bodo velikosti deset krat šest centimetrov, vanje pa damo nadev iz 250 gramov mletih in poparjenih orehov, jih zvijemo v roladico in v pečici pečemo do lepe zlatorjave barve. Potem zavremo en jogurtov lonček sladkorja in en in pol lonček vode. Malo ohladimo in v to vodo pomakamo kose peciva, da se z njo dobro natopijo, potem pa jih zložimo v pekač, ki ga pokrijemo s folijo, damo čez noč v hladilnik in naslednjega dne se lahko sladkamo.

Dober tek! Če sta vam recepta všeč in želite poskusiti tudi druge Jovankine dobrote, ji najdete zbrane v kategoriji Kuhanje.

60 Responses to “Jovankini recepti! aka Lazanja in turško pecivo!”

  1. majniška b said

    ŽOOOOOGCA! Ne delaj mi tega! Danes ni ravno moj dan, pa sem že prevečkrat prekršila dieto (seveda, sem na predpraznični teži, ampak to nič ne pove o tem, koliko sem nad vsami razumnimi mejami). In zdaj odprem bloh in mi v oči skoči sočna mesna lazanja. Pa še sladica z orehi!
    Ne, hecam se, saj veš. Ampak res sem si še toliko bolj zaželela nekaj slastnega, redilnega.

    Mi je prav hecno to, da se vedno javljam ravno na temo hrane, čeprav vse objave preberem, res vse. Večinoma ne sproti, ampak na vsakih nekaj dni pa. Ma …ne vem, kolikor berem komentarje, se vse zmenite že tisti večer po objavi, potem se mi pa ne zdi smiselno “stare župe pogrevat” oziroma izumljat tople vode.
    No, evo …da ne bom vedno samo o hrani govorila, bi imela pa eno jezikovno pripombo. Načeloma ne komentiram teh stvari, četudi jih pogosto opazim. Tvoje pisanje pa je običajno zelo lepo in pravilno, zato si bom drznila reči, da tisto “tenstanje” nekako ne gre zraven. Če bi pisala bolj pogovorno, ne bi bil problem, tako pa…

  2. zogca said

    Kje natančno imava tenstanje? Moja težava je pri receptih naslednja … Jaz si res prizadevam za lepo slovenščino na blogu, ampak pri kuharskih zadevah imam pa hud primanjkljaj. In ko mi Jovanka napiše potenstati, seveda ostane potenstati, ker jaz ne vem knjižne besede. Mislim, ko pišem recepte hodim po zelo tankem ledu in hitro lahko potonem. V tem je težava. Potem raje pustim tako po domače, kot pa da bi se trudila iti knjižno, s tem pa falila in bi stvar pomenila nekaj povsem drugega. Seveda, če me popravite, z veseljem popravim.😉

    Jaz bi tudi zdaj lazanjo, veš. Ampak sem obsojena na to, da počakam, da mi jutri oče prinese hrano in menze. Ne smem ven par dni, da ne bom okoli trosila svojih virusov. Imam pa doma sladkarije.😉

  3. majniška b said

    Živele sladkarije!

    “Meso potenstaš na čebuli” ali nekaj takega. Čisto na začetku.
    Jaz ga raje prepražim, čeprav mi je stenstano tudi dobro.😉

  4. zogca said

    Bom šla takoj popravit.

  5. zogca said

    Veš, me malo zgaga peče. Nalivam se s čajem z limono in potem jem sladkarije. Okej, saj zdaj me je že malo nehala peči, ampak dve, tri ure nazaj je bilo pa prav zoprno. Zato mi ne teknejo toliko sladkarije in komaj čakam, da jutri pridem do normalne hrane.

    Živele sladkarije!

  6. majniška b said

    A maš kakšen Rupurut slučajno?

  7. zogca said

    Ne, nimam. Moja lekarna je zelo omejena. Ketanol. In ko sem se pripravljala na svinjsko gripo še nalgesin in lekadol. Lekadol zdaj pride prav, da si zbijam temperaturo, ki jo jaz zelo slabo prenašam. Že pri 37,5 komaj živim. Ne, saj zgaga je zdaj že skoraj mimo.

  8. majniška b said

    Slabo prenašaš temperaturo …te razumem. Jaz vsako bolezen oz vsak simptom slabo prenašam. Obnašam se pa tako, kot da sem imuna na vse bolezni. Nič ne skrbim zase. KO pa zbolim, pa tudi komaj priznam, da nisem zdrava. Da bi šla k zdravniku? To pa že ne! Vsaj dokler se lahko premikam.
    Hmmm …kaj pa je to Ketanol? Da ga moraš imeti v domači lekarni…

  9. majniška b said

    Aja, mogoče si mislila Ketonal…to pa razumem, ja.

  10. asdf said

    tenstanje = dušenje…
    … praženje zagotovo ni.
    iz nemščine smo si to sposodli in poslengali..
    lp vsem!

  11. zogca said

    Ketonal, da. Očitno kljub zbijanju imam nekaj vročine.:mrgreen: Ketonal so edine tablete, ki jih potrebujem in se prej odrečem cigaretam kot ketonalu. Sicer vzamem samo eno tabletko mesečno, ampak brez nje pa ne preživim. Proti menstrualnim krčem, seveda. Jaz drugače grem k zdravniku, če je res hudo, ampak tole zdaj se mi pa ne zdi vredno zdravnika.

  12. zogca said

    Evo, zakaj raje pustimo tenstanje. Takoj je nastala težava. Je tenstanje dušenje ali praženje?

    tenstanje = dušenje…
    … praženje zagotovo ni.
    iz nemščine smo si to sposodli in poslengali..

  13. majniška b said

    Aja! Tenstanje je dušenje? Uf, se opravičujem. CCC, še takrat, ko komentiram, je to napačno, hehe. Ker jaz tega izraza res ne uporabljam (pa tudi kuhati ne znam ;)), sem pa že večkrat slišala za “tenstan krompir” in ga tudi jedla, pa je bil enak kot je bil pri moji mami “pražen krompir”.

  14. majniška b said

    Ojoj, imaš hude krče? Jaz sem jih tudi imela …nisem mogla nič. Ne v šolo, ne v službo …dopust sem si hranila za prvi dan menstruacije in si želela, da čimvečkrat pride med vikendom.

  15. zogca said

    Se pravim popravim še enkrat in tokrat v dušenje? Will do.😉 No, vsaj razumete, kaj sem prej pisala o tankem ledu. Moja babi je kuhala skoraj v nemščini, sem potrebovala več let, da sem se navadila na slovenska imena določene zelenjave.😉

  16. zogca said

    Odkar imam ketonal, je življenje lepo. Med trinajstim in petnajstim letom, to so bila leta pred ketonalom, nisem vedela, ali naj se fentam ali ne. Že dva tedna prej sem bila dobesedno v strahu, kako bom preživela to mučenje. Bilo je prestrašno, res prestrašno. Raje si dam malo trebuh rezati kot da moram to dati spet skozi. Na srečo mi je ena punca iz bloka omenila ketonal in sem šla poskusit, ali mi ga bo zdravnica dala in mi ga je.

    Ojoj, imaš hude krče? Jaz sem jih tudi imela …

  17. majniška b said

    Tenstanje, dušenje, praženje …strokovna terminologija. Kaj pa, če bi raje Jovanko ob priliki povprašala, kaj je imela v mislih?

  18. zogca said

    Jova bo rekla tenstanje. Ona ne komplicira. Od ene moje prijateljice sestra je lektorica. Bom skušala ob priliki te pojme razpucati z njo.

  19. majniška b said

    Super! Potem pa javi, kako in kaj. A ggreva zdej na čik, al preveč kašljaš?

  20. zogca said

    V bistvu sploh ne kašljam. Par ur že nisem zakašljala. Tako da si lahko enega prižgem.😉 Ne bo prvi danes.😉

  21. asdf said

    praženje- npr. arašidi s soljo
    cvrtje- v olju, potopjleno- npr. pohana pipika.
    dušeno- zelenjava… v glavnem v lastnem soku se duši v sopari…
    je pa še roštilj, kjer je vse na en in isti način, popečeno…

    pa saj ne rabiš lektorja za to, žoga…😉

  22. zogca said

    Če je na čebuli, je praženje?

    Ne vem, ali ga res ne potrebujem.😉

  23. asdf said

    “Če je na čebuli, je praženje?”

    napačno vprašanje!
    če je na olju, maslu, masti, je praženje.
    kaj bi naj bilo na čebuli? čebulo termično obdelaš na nečem… o tem beseda teče. če jo vržeš v vodo jo skuhaš. če jo daš na teflon, posoliš, da je slajša( ha, paradoks!) in zaliješ z vodo (če je ni spustila sama (še boljše z vinom), pa je dušena= tenstana…. saj ni tak komplicirano- kuhat moraš začet žoga, pa bo vse jasno v sekundi!

  24. zogca said

    Zakaj smo torej spremenili iz pražiti v dušiti, ko pa meso očitno pražimo in ne dušimo? Olje, čebula, meso. Olje! Tako ste me zmešali, da bom na koncu vrnila na tenstanje. :mrgreen:

    Kuhat? Ko pa tako dobro jem in mi sploh ni treba kuhati.😉

  25. asdf said

    meso popražiš in ga potem dušiš, ali pa tudi ne.
    popražiš ga na maščobi, dušiš v tekočini. lastni ali dodani. certo?
    torej praženje ni dušenje in obratno. oboje pa je termična obdelava. na olju pri višji temperaturi- drugačen učinek kot v vodi, ki vemo kdaj vre…

  26. zogca said

    Kot bi mi pisal v kitajščini.:mrgreen:

    Pomembno je, da je v objavi zdaj prav. Aja, lazanjo pa se bom brez dvoma naučila delati, čeprav se jo da tudi precej poceni kupiti. Zdaj jo imajo celo v S Budget varianti.

  27. asdf said

    no comment. njami!

  28. zogca said

    S Budget varijante še nisem poskusila, je bila pa Spar lazanja zelo dobra. Še boljša pa tista Hofferjeva. In če gre res samo za eno osebo, je verjetno to tudi ceneje. Mislim kupiti že narejeno.

  29. asdf said

    mogoče ni stvar v ceneje…

  30. zogca said

    Ne, seveda ne, stvar bi bila v boljše, ampak roko na srce, jaz nekako ne verjamem, da sem sposobna narediti boljše kot je kupljeno. Čeprav, mi je pa moja doma narejena pica boljša od vsake kupljene.

  31. Lynx said

    popražiš ga na maščobi, dušiš v tekočini. lastni ali dodani. certo?

    Po tej logiki tenstanje nikakor ne more biti dušenje.
    Tudi meni se zdi, da je najbližji izraz prepraženje.

  32. zogca said

    Imam tukaj kakšnega slavista? Ena slavistka se je nekajkrat oglasila, to se spomnim, ker me je opomnila na kavo s seboj. Če bere, naj se oglasi.,😉

  33. Poppy said

    “…300 gramov mletega mesa dušimo na čebuli, popopramo in posolimo ter v dobljeno maso…”
    hehe, navsezadnje je tenstanje čist ok, vsaj vemo točno kaj se misli s tem:mrgreen: sicer pa, v izogib vsem kolobocijam preurediš poved pa je :mrgeen: ” ..čebulo popražimo na zlato rumeno, dodamo mleto meso, začinimo, dodamo pelate… ”:mrgreen:

    mam pa jaz še eno vpr. o sladici za Jovo: “poparjeni orehi” – verjetno s (sladkanim) mlekom al kako drugač? jaz sem bolj sladkosneda:mrgreen:

  34. zogca said

    Ti bo Jova gotovo popoldne odgovorila. Ona v službi nikoli ne gre na internet. Jova je big time vestna, pri njej ni zabušavanja.

  35. Poppy said

    ni panike, se ne mudi, samo da vem, al je z vodo al z mlekom al čim😀 no saj ne vem kako zelo ne bi falila, bi blo pa Pol turško pol slovensko pecivo:mrgreen:

  36. zogca said

    Ne, to pa ne. Ko se nekaj dela, naj se dela prav.

  37. izbrana said

    Ha ha ha, kako ste luštni s tem popravljanjem…..🙂

    Naj popravek dodam še jaz: ….lističe lazanje položimo v PEKAČ in ne v PEČICO ;)…..

    Veš kaj Žogca… takole bo naslednjič, ko prideš za dva dni. Ti boš en dan spekla pico, jaz pa en dan pripravim lazanjo! Velja?

  38. Poppy said

    Izbrana bravo, to bi bla šele res velika škoda, če bi kdo delal točno po navodilih:mrgreen:

  39. zogca said

    Je prav, da se gremo popravljanje. Tja do 50. komentarja recept spoliramo in to je super. V končni fazi … Statistika bloga pokaže, da so Jovini recepti zelo priljubljeni in tudi potem, ko je za nas objava že pase, dnevno po deset ljudi pride brat na primer recept za ruske kape, deset recept za prebranec in tako naprej.

    Ha ha ha, kako ste luštni s tem popravljanjem…..

  40. zogca said

    Popravljeno.

    lističe lazanje položimo v PEKAČ in ne v PEČICO

  41. zogca said

    Velja. Ampak že vnaprej opozarjam, da je moja pica takšna, kot jo imam jaz najraje. Ogromno pelatov in sira, šunke pa sploh ne oziroma za vzorec. Se pa prilagodim. Ampak cela reč je zelo sočna.

    Ti boš en dan spekla pico, jaz pa en dan pripravim lazanjo! Velja?

  42. jaoooooooooooooj, jaz ne vem kaj vi delate z mesom in čebulo?. Jaz jo mešam v veliki ponvi,da se meso obdela in ko dodam pelate še malo “potenstam” da izhlapi voda od paradižnika in -konec:-)

    Orehe vedno poparim z vročim mlekom. V tem receptu je brez sladkorja ,ker jih potem namakaš v sladki vodi. To pecivo je posebnega okusa in tako fino nasitno, njami

  43. zogca said

    Kaj sem vam rekla? Jova potensta, konec debate.😉

  44. Poppy said

    aha, hvala Jova🙂 tud jaz orehe vedno z mlekom poparim, potem sem pa zadnjič neke ruske kifeljčke jedla, ki so bili pa s sladko vodo poparjeni, tako da sem rajši vprašala:mrgreen: bom za vikend poskusla narediti😉

  45. Poppy said

    zdaj si prepisujem recept in vidim, da ni količine orehov. Jova koliko, ene 400g? tko, od oka..

  46. jaz to delam že na pamet😀

    Ene 250gr mletih orehov popari, če vidiš,da zmanjkuje raje naredi še malo mase, kakor da ti taki poparjeni ostanejo,ker jih nimaš za kaj porabiti.

  47. zogca said

    A dodam še to v recept?

  48. Poppy said

    aha, ok 250, hvala Jova. eh ostalo ne bi, imam vedno kako rolco listnatega testa v hladilniku, tako, da bi se že porabilo😉
    Žogca ti kar dopiši🙂

  49. zogca said

    Takoj.

  50. asdf said

    linx:
    “Po tej logiki tenstanje nikakor ne more biti dušenje.
    Tudi meni se zdi, da je najbližji izraz prepraženje.”
    jaz: poguglaj kaj pomeni v nemščini:
    dünsten
    (Cook) [Gemüse, Fisch, Fleisch] to steam
    [Obst] to stew

    “jaoooooooooooooj, jaz ne vem kaj vi delate z mesom in čebulo?. Jaz jo mešam v veliki ponvi,da se meso obdela in ko dodam pelate še malo “potenstam” da izhlapi voda od paradižnika in -konec:-)”

    jaz: jo mešaš, oziroma popražiš na masti ali olju, maslu. ko je popraženo dodaš paradižnik in dušiš, da voda povre…

    meni so izrazi jasni, žal mi je, če vam niso. np. lahko tudi vse tenstamo…😉
    lp

  51. zogca said

    Meni je najbolj jasen izrazi pogrevanje.😉

  52. asdf said

    verjamem, oziroma- mi je jasno….
    dober tek, pa žličko vegete priporočam…
    lepo spite, jaz že…

  53. zogca said

    Joj, zdaj me je pa malo sram. 😳

  54. Poppy said

    Žogca, kako zdravje? sicer pa predlagam, da h Jovankini kuhinji dodaš še Asdfjevo kuhinjo za petičneže😀 me zares zanimajo dobri recepti za ta naš hiter vsakdan.

  55. zogca said

    Mah, nisem še zdrava, sem pa seveda malo bolje kot včeraj. Ne bom pa zdrava prej kot v ponedeljek. Od robca se še vedno ne ločujem.

    Asdf naj se javi z recepti!!!

  56. asdf said

    hm? kuhinja za petičneže? ne razumem.
    je pa res, da vsak dan kuham zase. včasih tudi koga povabim. do sedaj so vsi preživeli.
    ponavadi skuham kar se mi tisti dan lušta. improvizirano- iz tržnice, na krožnik… ni receptov, ni ponovitev istega obroka… vedno kaj novega in drugačnega… kuhanje za hiter vsakdan- pašta, krompir in riž so kuhani tako hitro, da lahko hrano z njimi skuhaš v dobre pol ure. s pripravo vred…
    ajt!

  57. maxi said

    Tole lazanjo bom pa jaz poskusila…zihr.

  58. zogca said

    Ne, to se nisem hecala za recepte. Če je še kdo pripravljen na blogu deliti svoje recepte z drugimi, dobrodošel. Ena fotofrafija jedi in spisan recept. Bomo zelo veseli.

  59. maxi said

    Jaz bom raje med tistimi, ki jih berejo.🙂

  60. zogca said

    Jaz pa bom raje med tistimi, ki objavljajo tuje recepte.😉

Leave a Reply

 
