Žogca v ofsajdu

In nič več v pričakovanju sodniške piščalke

Je to ljubezen? aka Bela Masajka!

Posted by zogca na januar 15, 2010

Spodobilo bi se, da knjigo najprej preberem do konca, šele potem o njej pišem na blogu, ampak vem, kako se bo končala. Verjetno vsi vemo. Nisem je začela brati, da bi izvedela, kako se bo zgodba glavne junakinje razpletla, ne, brati sem jo začela, ker sem hotela “pasti noter”. In da, sem, “padla sem noter”. Zgodbo Corinne Hofmann gotovo poznate. Če ne iz knjige, pa gotovo iz filma. Pri sedemindvajsetih letih je s fantom obiskala Kenijo. Na enem izmed lokalnih trajektov je uzrla masajskega bojevnika in se vanj v trenutku in do ušes zaljubila. Takole opisuje tisti trenutek: “Zadene me kot strela. Na ograji trajekta lagodno sedi visok, temen, zelo lep, eksotičen moški in naju, edina belca v tem vrvežu, gleda s temnimi očmi. Mojbog, pomislim, kako je lep, česa takega še nikoli nisem videla. Na sebi ima zgolj kratko ruto, ki mu pada čez boke, in ogromno nakita. Njegovo čelo krasi velik, s pisanimi biseri pritrjen obesek, ki se močno blešči. Njegovi dolgi rdeči lasje so spleteni v drobne kitke in njegov obraz je poslikan z znamenji, ki segajo do prsi. Nad prsmi mu prekrižani visita dve dolgi verigi iz pisanih biserov in na zapestjih nosi več zapestnic. Njegov obraz je tako lepo oblikovan, da bi ga skoraj lahko imeli za obraz ženske. Toda drža, ponosen pogled in mišičasto telo izdajajo, da gre za moškega. Svojega pogleda ne morem več odtrgati od njega. Ko tako sedi pred zahajajočim soncem, je videti kot mlad bog.”

Tako nekako se je začela odisejada, ki jo je Corinne opisala z besedami: “Sledila sem veliki ljubezni svojega življenja in spoznala nebesa in pekel. To je bil moj največji boj za preživetje.” Četudi sem mnenja, da je najboljše merilo ljubezni in njene veličine prav to, koliko smo zanjo dejansko pripravljeni narediti, sem vseeno v dvomu, ali je to, kar opisuje knjiga, zares ljubezen. Mogoče sem skeptična že zato, ker ne verjamem v ljubezen na prvi pogled, res ne. Tudi v zaljubljenost na prvi pogled ne. Preprosto ne verjamem, da človeka zadene kot strela z jasnega. Menim namreč, da se zaljubljenost začne v trenutku, ko si dovolimo sanjati. Večina žensk, vsaj predvidevam, ne bi začela sanjati o tako eksotičnem bitju, bi pa se to verjetno zgodilo ženskam, ki jih nekaj žene v pustolovščino, mogoče samo želja po begu iz dosedanjega življenja. Zgodba mi je mogoče še bolj zanimiva tudi zato, ker poznam nekaj žensk, ki so se šle “tovrstno eksotiko” in so sorodno dušo našle na drugem koncu sveta, v povsem drugačni kulturi. Ne dvomim, da je šlo v času, ko so te zgodbe živele, za močna in pristna čustva. Zanimivo pa mi je, da se je pri vseh teh ženskah “eksotika” ponavljala. Ali če hočete, ko se je zveza končala, je tudi naslednji partner bil tujec. In naslednji.

Objavo sem hotela zaključiti z vprašanjem, ali je to ljubezen, potem pa sem ugotovila, da pravzaprav ne vem, kaj je ljubezen. Ne, vem, kaj je ljubezen, vem, ker jo čutim, ne vem pa, kaj je tisto, kar nas žene, da do nekoga razvijemo tako močno čustva. Pač, nekatere ženske do masajskega bojevnika, druge pa do slovenskega Janeza.

36 Responses to “Je to ljubezen? aka Bela Masajka!”

  1. lynx said

    Sama si najbolje odgovorila, težko je definirati ljubezen.
    Moje osebno mnenje je, da mora biti najprej velika privlačnost, vendar to ni dovolj. Po drugi strani pa si ne predstavljam, kako se lahko zaljubiš v nekoga, ki ti že od začetka ni oh in sploh. Smo pač različni.

  2. zogca said

    Kaj pa vem? V tiste najbolj oh in sploh se nikoli nisem zaljubila.

    Po drugi strani pa si ne predstavljam, kako se lahko zaljubiš v nekoga, ki ti že od začetka ni oh in sploh.

  3. Spider said

    Niti jaz.

  4. zogca said

    Vrže nas ponavadi vsebina, ne embalaža. Vsebine pa ne moreš spoznati na prvi pogled.

  5. lynx said

    Ne govorim o neki izvenserijski lepoti, katero velikokrat spremljata oholost in snobizem.
    Govorim o privlačnosti.

  6. zogca said

    Spet, kaj pa je izvenserijska lepota? Po moje se midve z Belo Masajko o tem ravno ne bi strinjali.😉

    Ne govorim o neki izvenserijski lepoti, katero velikokrat spremljata oholost in snobizem.

  7. lynx said

    Jaz se ne strinjam niti z njo, niti s tabo.

  8. zogca said

    Tudi to je mogoče?

  9. zogca said

    Njega v bistvu kar razumem. Masaja namreč.😉

  10. Poppy said

    Sem prebrala knjigo in se mi ni zdela nič posebnega. Pač jo je trešla seksualna privlačnost in se je prepustila toku.. ko jo je trešlo življenje z otrokom v povsem drugi kulturi in divjem okolju je pa pobrala šila in kopita. Temu ne morem reči ravno (partnerska) ljubezen. Ljubezen mora biti obojestranska, sicer se hitro vseskup sfiži.. je pač tip človeka, ki živi za ta trenutek in sedaj, ne preračuna si preveč v prihodnost.. No, dost filozofiranja, ljubezen je pač nekaj, pač odvisno od posameznika kaj komu pomeni oz predstavlja🙂

  11. zogca said

    Ne, knjiga ni neko remek delo v smislu … Mah, klasika postala ne bo, je pa prijetno branje. Mimogrede, obstajata tudi dve nadaljevanji. Zbogom, Afrika in Vrnitev. Aja, drugače pa se ne more reči, da zadeva ni bila obojestranska, saj je bila.

  12. Poppy said

    jah živalska privlačnost med njima je že bila, ona se je do neke meje njemu res podredila, ampak on zaradi svoje kulture in okolja, ni sprejel njenega sveta. če se ne motim je ona zapravila ves cash zanj, odprla vaško trgovinico, njemu je šlo pa v nos, da služi denar. praktično za celotno družino.. pač on se svoji kulturi zavoljo nje ni popolnoma nič odrekel, samo priredil si je situacijo.. zame to ni ravno neka velika ljubezen.

  13. zogca said

    V bistvu se tudi ona njemu ni, čeprav je seveda in povsem očitno naredila veliko več v tej smeri. Mislim, ni ona živela kot njihove ženske, pa čeprav je bila tam. Seveda, v mojih očeh je naredila dovolj in še preveč, ampak ta njen je zatucan do amena in on je marsikatero bedarijo razumel kot žalitev. Če sem dobro razumela (prebrala še nisem do konca), je cela reč šla v maloro zaradi njegove bolestne ljubosumnosti in pitja. To tvoje je bilo verjetno tudi povezano. Zapil bi se on verjetno tudi brez nje.

  14. Poppy said

    ona je naredila veliko za oba, on pa niti ne, seveda ni živela kot prava masajka, pa saj to bi bilo nemogoče, že to da je sploh živela v tisti kolibi in jedla njihovo hrano je bil velik šok, kaj šele, da bi postala ena izmed njih. pomojem je to sploh nemogoče, ne moreš se odreči vsem svojim navadam in osnovnim potrebam, zaradi navad, ki jih imajo drugi. to je popolno zanikanje ljubezni do samega sebe, pa tud rojstvo hčerke je bil šok, mislim, da je otroka vzela babica? pa tista kozja kri al kaj vse že, pa poligamija ko v štali.. ne ne, to je za civiliziranega človeka iz Švice pomojem prevelik šok, da bi ga lahko predelal in mirno živel dalje.

  15. zogca said

    Absolutno, s tem se strinjam. Zato tudi vprašanje na začetku, že v objavi. Kaj človeka žene k temu? Mislim, da je vsakomur jasno, da … Ona je hotela pustolovščino in to je to, jo je dobila. Ne more pa to biti njeno življenje, ni moglo biti. Ne moreš iz glave izbrisati vsega, česar so te učili vse življenje in živeti, kot da si nepismen, neveden. Mislim, da je tudi on hotel iti v Švico, vsaj na začetku, vsaj na obisk, pa ni dobil pasoša. Seveda, zadeva bi se enako tragično končala, četudi bi on prišel v Švico. To je NO GO. Saj vsi to vemo. In načelno to vedo tudi ljudje, ki se spuščajo v takšne zadeve, ampak vseeno se.

  16. Lynx said

    V tem primeru gre res za ekstremno situacijo, vendar jaz mislim, da se podobne stvari dogajajo tudi običajnim smrtnikom.
    Mogoče ne gre ravno za različne kulture, ampak le za različne karakterje in različna pričakovanja. Človek stopi v nek odnos z določeno vizijo in željami. Na začetku izgleda vse skoraj idealno, pozneje pa se zadeve izkristalizirajo. Zatorej se ne čudim tako kot ti Žogca, da gre toliko zakonov v franže in da je toliko varanja. Tudi zato, ker razmišljamo kot piše Poppy v stilu: “…ne moreš se odreči vsem svojim navadam in osnovnim potrebam, zaradi navad, ki jih imajo drugi”.

    Ljubezen na splošno kot ljubezen do bližnjega je morda res vsemogočna, ljubezen zgolj kot odnos med moškim in žensko pa po moje ne.

  17. zogca said

    Ampak jaz tega ne vidim na takšen način, lynx. Jaz ne vidim potrebe po tem, da bi se ta odrekel temu in oni onemu, vsaj ne v tem našem svetu. V primeru iz knjige je bilo drugače. V tem našem pa … Če jaz smučam, on pa ne smuča, če on jadra, jaz pa ne jadram, zakaj bi se moral kdorkoli čemu odreči? Mislim, jaz ne zagovarjam tega, da je treba vse početi skupaj. Seveda, dokler ne gre za stvari, ki jih drugi ne odobrava, ampak takšne stvari je pa pošteno razpucati prej. Vendar se takšne stvari v mnogo primerih prej ne razpucavajo.

    Potem pa …

    Jaz še zdaj ne morem prebaviti te teme.

    http://med.over.net/forum5/read.php?140,5889861

    Že avtorice teme ne. One ženske, ki se je potem oglasila, to mi je pa tako za bruhat, da … Saj sem ji tudi napisala, da mi je za bruhat, ampak moj komentar (še) ni objavljen.

  18. zogca said

    Angelina zapušča Brada in zahteva četrtino premoženja

    http://24ur.com/ekskluziv/tuja-scena/angelina-zapusca-brada-in-zahteva-cetrtino-premozenja.html

  19. Lynx said

    Ampak jaz tega ne vidim na takšen način, lynx.

    Saj ne gre samo za odrekanje, to je le del. Gre tudi za prilagajanje, konec koncev za sprijaznitev z določenimi partnerjevimi lastnostmi in ravnanji.

    Zakaj si se po desetletni vezi s fantom razšla?
    Med ostalim tudi iz takih razlogov razpadajo zakoni. Tudi mladost ni nujno izgovor.

  20. zogca said

    Hočeš spisek? Bi lahko napisal cel kup stvari, ampak bi spisek verjetno zaključila s tem, da ga nisem imela dovolj rada. Vedela sem, da on ni moja velika ljubezen.

    Zakaj si se po desetletni vezi s fantom razšla?

  21. lynx said

    Kaj se potem čudiš? Večina ljudi nikoli ne doživi velike (nenadomestljive) ljubezni.

  22. lynx said

    Ali pa to ugotovijo tako kot ti, po več letih.

  23. zogca said

    Jaz tega nisem ugotovila po več letih. Jaz sem to vedela vseskozi.

  24. lynx said

    Jaz tega nisem ugotovila po več letih. Jaz sem to vedela vseskozi.

    Potem še toliko slabše.

    Nekateri se pač poročijo iz preračunljivosti in ne iz ljubezni. Če je njim tako prav…mene ne moti.

  25. zogca said

    Ne, ne me narobe razumeti, nisem jaz bila z njim iz nobene računice in sem ga imela rada, ampak ne na smrt. Lej, če bi mi danes morali nekoga podturiti za brata, bi verjetno vzela njega. Na takšen način. Nikoli pa vanj nisem gledala kot v princa, z odprtimi usti od same fasciniranosti in velikega spoštovanja. Nisem pa jaz pri princu skupaj padla takoj na začetku. Je bil predbivši bolj zaljubljenost na prvi uč kot princ, ampak princ mi je znal zlesti pod kožo.

  26. lynx said

    Nisem tega mislil. Le to, da se nekateri zadovoljijo z možem, ki jim je bolj kot brat. Hudič nastane, ko s tretjo osebo pridejo metuljčki.

  27. zogca said

    Meni je počasi postajalo jasno, da so ljudje, ki svojega partnerja bolj ljubijo. To spoznanje je prišlo že precej zgodaj. Potem pa vsa navlaka zraven. Sem prepričana, da ga ne bi varala, če bi ostala skupaj. Sem pa tudi prepričana, da bi bila do smrti nesrečna. Je bilo vse jasno. Je pa žal trajalo, da sva se odlepila drug od drugega. Mah, nekdo bi rekel izgubljena leta, ampak vse je za nekaj dobro.

  28. zogca said

    Še to dodam. Vedela sem, da se ne smem poročiti z njim, čeprav je on ves čas težil z njim. In vedela sem, da ne smem z njim delati otrok. Čeprav jih je hotel. Vedela sem, da midva ne bova ostala skupaj in se mi je zdelo ne samo nesmiselno, ampak narobe.

  29. zogca said

    Na Facebooku ženi ponujal seks

    http://24ur.com/ekskluziv/zanimivosti/na-facebooku-zeni-ponujal-seks.html

  30. Janis said

    Ona je hotela pustolovščino in to je to, jo je dobila. Ne more pa to biti njeno življenje, ni moglo biti. Ne moreš iz glave izbrisati vsega, česar so te učili vse življenje in živeti, kot da si nepismen, neveden.

    O tejle Masajki je že bila debata. Takrat sem napisala nekaj v tem smislu, kar ti tukaj povedala ti. Danes bi pa dodala še to, da je “ljubezen” in “iskanje ljubezni” in celo “iskanje pravega/prave” pač luksuz zahodnega sveta, ki ima vsega polno rit. Ves preostali svet, ki se bolj ali manj bori za osnovno eksistenco, na zveze in na zakon gleda bistveno drugače in bistveno bolj pragmatično. Tam ni tega, da bi se moški in ženska prosto dogovarjala, kako bosta furala svojo zvezo. Tam se zvezo pač fura tako, kot jo furajo tvoji sosedje – ve se, kaj kdo dela in kaj je komu dovoljeno, ker je to določeno s tvojim spolom. In skrajno bedasto je v takem okolju pričakovat, da bo nekomu ljubezen tako velika vrednota, da bo zaradi tega dal nižje na lestvico vse druge vrednote, v katerih je bil vzgajan od rojstva. Mimogrede, izven zahoda visoko kotirata predvsem “čast” in “mnenje skupnosti o tebi” – nekaj, kar na zahodu nima praktično nobene veljave in kar povprečen zahodnjak blazno težko razume. Iskanje pravega/prave je pa nedoumljivo za ves preostali svet. Nočem sicer, da se tole sliši pretirano kruto, ampak realno rečeno, Švicarka je bila na tipičnem zahodnjaškem lovu za “pravim”, njenemu Masaju se je pa zato, ker je “ulovil” belo žensko, zagotovo pomembno dvignil ugled v očeh njegove skupnosti (ali pa je šlo v osnovi morda še za bolj pragmatično željo po odhodu v boljše življenje). In jasno je, da se zveza, ki jo vodita dve tako različni motovaciji, ne more končati drugače kot v razičaranju. Obojestranskem. Tudi za enega Masaja sigurno ni prijetno, če ti žena v očeh sovaščanov spodjeda tvojo moško vlogo.

  31. zogca said

    Brez dvoma. Ker ljubezen se lahko greš šele, ko si sit in imaš streho nad glavo. In mnoge in premnoge ženske, ki odhajajo dopustovat na eksotične kraje in tam najdejo kakor veliko ljubezen, bi se morale zavedati, da v večini teh primerov moški njih vidijo kot vstopnico v boljše življenje. Ni vedno tako, o tem sem prepričana, ampak v večini primerov žal je.

    Ves preostali svet, ki se bolj ali manj bori za osnovno eksistenco, na zveze in na zakon gleda bistveno drugače in bistveno bolj pragmatično.

  32. Marija said

    Ahhh, ta ljubezen … Moje mnenje je, da ti je nekdo sicer lahko tako, na prvi pogled všeč, ampak po mojem je prava ljubezen tista, ki se ti potem počasi, počasi usede v srce, zleze pod kožo. S tistimi malimi, drobnimi dejanji, ki te presunejo in razorožijo, te grejejo ob drobnih napakah, ki jih opažaš, a sprejmeš. Tako zelo sprejmeš, da jih začneš ljubiti. Ne vem sicer, če to tudi v resnici obstaja. Kdaj se že zdi, da obstaja, pa se potem vse skupaj razblini, razpoči kot milni mehurček …

  33. zogca said

    Moja zadnja se je začela prav na način, ki ga opisuješ. In se je razblinila … Mah ne, ni se razblinila, ampak počilo je vse kot pri mehurčku.

  34. Marija said

    Moja tudi,enako … počilo kot pri milnem mehurčku … ravno zato se sprašujem, če sploh obstaja … Nekdo pusti sled, drugi stopi vanjo … vse se zdi kot usojeno, potem pa se, ko naenkrat poči kot milni mehurček, vprašaš, kje so, kam so vendar šle vse tiste sledi. Jih je razpihal veter ali jih je spral dež, odneslo morje …

  35. zogca said

    Jaz mislim, da vse dejansko je usojeno. Vsak dan se bolj nagibam k temu, da imamo mi pri tem prav veliko prstov vmes. Prav včeraj sem debatirala z eno astrologinjo, ki je bolj v fazonu “mi lahko spremenimo to in ono”. Pa zdaj astrologija gor, ali dol, nepomembno, preprosto ne verjamem, da so stvari tako naključne. Primer. Če bi ženska X nekega dne septembra 1995 šla na kofe s prijateljico Y in ne Z, ga ne bi spoznala. Če bi šla na kofe v lokal A in ne B, ga ne bi spoznala. Če ne bi … In bi danes imela povsem drugačno življenje.

  36. zogca said

    Ali pa če bi Bela masajka takrat šla na počitnice v Egipt, Tunizijo, Vietnam, Indijo, kamorkoli, ne v Kenijo.

Leave a Reply

 
