Žogca v ofsajdu

In nič več v pričakovanju sodniške piščalke

Martinovo kot državni praznik?

Posted by zogca na november 13, 2009

Najprej se vam moram opravičiti, ker resnično ne vem, kdaj je pravzaprav praznik svetega Martina. Prepričana sem bila, da je bil prejšnji konec tedna, potem pa se mi je zdelo, da je mogoče vseeno ta konec tedna in ko sem vprašala nekoga, ki je ravno tako strokoven kot jaz, sem izvedela, da … Odgovor je bil: “Tako prejšnji kot ta.” Pa saj me v bistvu sploh ne zanima, kdaj je, kajti praznovati ne mislim. Vprašam zato, da vem, kdaj ni pametno ob večernih urah biti na cesti. O praznikih, ki jih ne praznujem, ponavadi ne pišem, ampak tokrat moram. V roke mi je prišel brezplačnik Dobro jutro, v katerem sem prebrala, da nekateri želijo praznik pijancev, kakor mu jaz pravim, povzdigniti v državni praznik. Menda bi bilo to izjemno dobro za turizem. Zakaj, se sprašujete?

Citiram podžupana Nove Gorice Mateja Arčona: “Z dobro organiziranim tednom martinovanja, ko bi se po različnih lokacijah po Sloveniji zvrstili različni dogodki, bi tujim in slovenskim gostom predstavili slovenska vina, kulinariko in bogato kulturno dediščino. Solidne cestne povezave omogočajo gostu, da v dveh ali treh dneh obrede pestro krajino in okusi neverjetno raznovrstne vinske sorte ter spozna filozofijo posameznih vinarjev.” Njihov cilj je torej, da bi se ljudje še bolj množično vozili od vinarja do vinarja po solidnih cestnih povezavah. Trezni? Seveda ne. Mar naše ceste niso dale že preveč mrtvih in invalidov? Lahko bi citirala tudi velike besede o kulturi pitja, ki jo želijo privzgojiti predvsem mladim, vendar tega ne bom storila, kajti to so samo besede. Dejansko stanje je namreč drugačno. Pijejo, da se napijejo in potem pijani sedejo v avto. Ne, takšnega praznika resnično ne potrebujemo.

Če se jutri odpravljate martinovat in ste v dilemi avto ali taksi, obiščite spletno stran zavoda Varna pot. Videli boste, da dileme v resnici ni. Taksi.

39 Responses to “Martinovo kot državni praznik?”

  1. vlatka said

    Mi gremo martinovat, a ne bo pijače v potokih. Le za gušt.😀 😀

  2. zogca said

    Lepo se imejte, ampka po pameti. Nocoj sem očitno pridigarsko razpoložena. Pijem tonik.😉

  3. webmaher said

    Boš danes še mal Rusom pridigala kako naj igrajo, da bodo naši šli naprej😆

  4. zogca said

    Rusom? Slovenci gremo z nemškim naukom, če sem prav prebrala.

  5. webmaher said

    Glej da se zakotališ v pravo mrežo, vse drugo ni važno😆

  6. zogca said

    Jaz sem bom potrudila. Upam, da ne bom edina.

    Si že stavil?

  7. webmaher said

    Nimam namena stavit proti našim in na ta način služit😆
    Saj sem ti že povedal da so naše šanse 1%…upam samo, da bodo dušo pustili na igrišču in potem bodo zame heroji v vsakem primeru…bognedaj pa da dobijo porcije golov😆

  8. zogca said

    Po novem si partiot, lepo.

    Kaj počneš, da ne spiš?

  9. webmaher said

    nekaj sem še delal, zdej pa spat ob 10ih bo že slalom😆
    sicer bom pa čez teden dni brez kšefta in bom lahko cele dneve težil na tvojem blogu😆

  10. zogca said

    Ojoj, ob desetih. Takrat bom jaz sanjala, upam, da kaj lepega. Zakaj je smajli na to, da boš brez kšefta? Ti komot visiš na blogu od jutra do mraka, jaz te rada vidim tukaj, ampak bo treba tudi kšeft iskat, ne gre drugače.

  11. webmaher said

    kaj naj jokam, sej bom se pridružil medvedom pri zimskem spanju in se pošteno naspal😆

  12. zogca said

    Ne, seveda ne. Mislim, lahko tudi, ampak ponavadi jok ne pomaga. Je pa dobro, da to vzameš kot izziv, ne kot big time set back.

  13. Spider said

    Pri nas v Mariboru ga na Trgu Svobode za Martinovo huje žlampajo, kot za novo leto. V Ljubljani vseeno Martinovo ni tako velik “praznik”, domnevam.

  14. zogca said

    Ne, bolj izgovor za vse tiste, ki bi se tako in tako napili, ker se tako in tako napijejo, naj bo martinovo ali ne.

    V Ljubljani vseeno Martinovo ni tako velik “praznik”, domnevam.

  15. zogca said

    Svečke v ‘opomin in spomin’?

    http://24ur.com/novice/slovenija/boste-prizgali-svecko-v-opomin-in-spomin.html

  16. Lynx said

    Sveti Martin goduje 11. novembra, nič prej in nič kasneje.
    Praznuješ ga seveda lahko tudi marca, avgusta ali nikoli tako kot ti. 😉

  17. zogca said

    Aha, to je bila pa sreda. In ker se niso mogli odločiti, ali praznovati vikend prej ali vikend po, so se odločili za oba vikenda. Štekam. In ti, si martinoval?

  18. Lynx said

    Ja, tako prej kot pozneje. Sicer ni bilo nič posebnega.

  19. zogca said

    Jaz pijem orangino.😉 Jo imam raje od vina.

  20. Lynx said

    Čisto lepo lahko martinuješ tudi brez vina. Bistvo je v druženju.

  21. zogca said

    Družila se nisem. Kaj sem že delala sinoči? Saj ne vem, vem pa, da se nisem družila.

  22. Lynx said

    Saj ne vem, vem pa, da se nisem družila.

    Ti tega verjetno ne potrebuješ. Vsi ljudje pa niso taki individualisti.

  23. zogca said

    Saj se tudi jaz rada družim.

    Sem zelo rada sama, ampak tudi družim se rada. Nisem pa ena izmed tistih, ki nujno potrebujejo družbo. Tudi brez preživim.

  24. Squash said

    Ne vem, če živiš v mestu, ampak zakaj govoriš na pamet? Prihajam iz pomembne vinorodne regije in tako turisti kot domačini imajo organizirane javne prevoze v času martinovanja. Koliko hujših nesreč se sploh zgodi v vinorodnih regijah?

    In da, iz takšnih praznikov bi v tujini potegnili milijone, pri nas pa zaradi teženja ljudi ne potegnemo skoraj nič. Še teh nekaj turistov bi nam nekateri najrajši vzeli v imenu kvazi varnosti. Zaradi istega mestjanarskega teženja smo v Sloveniji (zakonsko) ostali pravzaprav brez turistično zanimivih folklornih prireditev, potem folk pa jamra, da ni denarja in nima služb.

  25. zogca said

    Da, živim v mestu. Pri nas so organizirani prevodi, LPP, pa tudi taksi na vsakem koraku, ampak hej, množično pijani sedajo za volan. Lej, jaz nimam nič proti vinu in kulturnem pitju vina, ampak žal imam občutek, da je kulture malo, pitja pa veliko. Ne razumem pa, kdo vam jemlje turiste? Ker dvomim, da je število turistov odvisno od tega, ali je martinovo državni praznik ali ne. Se motim?

  26. Squash said

    Vendar moraš priznati, da do hujših nesreč ne prihaja tam, kjer je največ alkohola najlažje dostopnega.

    Glavni udarec razvoju in promoviranju kulturnih/folklornih prireditev je bil Zakon o varstvu javnega reda in miru (ki je nastal zaradi problemov mestnih staršev, ki svojim otrokom ne upajo nič reči) in Zakon o zbiranjih, ki sta učinkovito uničila vse prireditve na vasi. Prvi jih je uničil s tem, da mladostniki ne smejo biti na takšnih krajih, kar je na odprtem na podeželju nemogoče nadzorovati in torej prireditve rajši nimaš (npr. veselice, prireditve na nogometnih igriščih itd.), drugi pa s tem, da prostovoljci ne morejo biti varnostniki (čeprav poznajo vse lokalce, pa še ti vaški fantje so veliko močnejši od tistih napihnjencev od proteinov), kar enostavno preveč podraži zadevo.

    Turiste nam jemljejo ljudje, ki nonstop težijo zaradi alkohola, kar posledično vodi v to, da poslanci sprejemajo omejevalne zakone. Še 3 leta nazaj je skoraj v vsaki vasi ob pomembnih datumih bilo prireditev kolikor hočeš, od takrat dalje ni pravzaprav nobene. Denar od zaslužka od teh prireditev pa je vedno šel lokalnim folklornim društvom, ki ohranjajo slovensko kulturo. Prejšnji teden pa je bil sprejet še sprememba zakona, ki bo dokončno uničil vaško kulturo, saj sedaj tudi nepomembna folklorna prireditev, na kateri uživa/pleše nekaj 50+ letnikov, rabi zasebnega varnostnika. Da, Slovenci so skrajneži…

  27. zogca said

    Kolikor je meni znano, je alkohol povsod zelo dostopen. Sploh ni potrebno, da je kakšen vinograd v bližini. Že bencinska črpalka je dovolj. Ne vem pa, kje je največ nesreč.

    Vendar moraš priznati, da do hujših nesreč ne prihaja tam, kjer je največ alkohola najlažje dostopnega.

  28. zogca said

    Jaz nič ne vem o teh zakonih. Vem samo, da so prepovedali kajenje.

    Turiste nam jemljejo ljudje, ki nonstop težijo zaradi alkohola, kar posledično vodi v to, da poslanci sprejemajo omejevalne zakone.

  29. zogca said

    Letos sem bila na eni takšni veselici.

    https://zogca.wordpress.com/2009/06/29/zogca-s-krokodilcki-v-oceh/

    Mladina ni manjkala, verjemi.

    In mladina je bila mortus pijana.

    Zakon o zbiranjih, ki sta učinkovito uničila vse prireditve na vasi. Prvi jih je uničil s tem, da mladostniki ne smejo biti na takšnih krajih, kar je na odprtem na podeželju nemogoče nadzorovati in torej prireditve rajši nimaš (npr. veselice,

  30. Squash said

    Kolikor je meni znano, je alkohol povsod zelo dostopen. Sploh ni potrebno, da je kakšen vinograd v bližini. Že bencinska črpalka je dovolj. Ne vem pa, kje je največ nesreč.

    Največ smrtnih nesreč je v bližini velikih mestih, torej Maribor, Ljubljana in Celje. Vinorodne pokrajine smrtnih primerov pravzaprav nimajo. Pa sploh ne bom zanikal, da ljudje vsaj pri nas množično ne vozijo pijani, vendar so to takšne ceste, kjer je hitrost v povprečju med 20-40 km/h in niso torej nikomur nevarni. Pijani na hitrih in ravnih cestah pa so seveda druga zgodba…

    Me pa veseli, da ti je bilo všeč na veselici. Pri nas jih na žalost ni več.

  31. zogca said

    Zdaj so pokazali na Odmevih zemljevid nevarnih cest, so kar enako porazdeljene, se mi zdi. Pa seveda, največ se jih zgodi na regionalkah.

  32. zogca said

    Tole meni …

    Ne vem, da kje v Sloveniji ni smrtnih primerov. Vožnje pa pod vplivom alkohola ne odobravam, pa četudi je samo 20 na uro.

    Vinorodne pokrajine smrtnih primerov pravzaprav nimajo. Pa sploh ne bom zanikal, da ljudje vsaj pri nas množično ne vozijo pijani, vendar so to takšne ceste, kjer je hitrost v povprečju med 20-40 km/h in niso torej nikomur nevarni.

  33. zogca said

    Oja, bom še kdaj šla.😉

    Me pa veseli, da ti je bilo všeč na veselici.

  34. Squash said

    Jaz tudi ne odobravam, vendar sem realen, da pijani voznik pri 30 km/h ni enako nevaren kot pijani voznik pri 130 km/h.

    Tisti zemljevid regionalnih cest pa je bolj tak-tak. Če je ponekod veliko srn in jih pač avti veliko nabašejo, že dobi cesta oznako, da je nevarna.

  35. Squash said

    Ne vem, da kje v Sloveniji ni smrtnih primerov. Vožnje pa pod vplivom alkohola ne odobravam, pa četudi je samo 20 na uro.

    Jaz tudi ne odobravam, vendar sem realen, da pijani voznik pri 30 km/h ni enako nevaren kot pijani voznik pri 130 km/h.

    Tisti zemljevid regionalnih cest pa je bolj tak-tak. Če je ponekod veliko srn in jih pač avti veliko nabašejo, že dobi cesta oznako, da je nevarna.

  36. zogca said

    Pri meni tukaj ni sivine, je samo črno in belo. Če si črn, torej pijan, ne smeš v avtu, pa je povsem vseeno, koliko voziš. Seveda, se strinjam, da je bolj nevarno voziti 130, ampak … Kar pa se nevarnih cest tiče, so kazali že danes na dnevniku, to je toliko sveč ob cestah, pa verjemi, ne zaradi srn.

  37. zogca said

    Regionalne ceste krivec za največ nesreč

    http://www.rtvslo.si/slovenija/regionalne-ceste-krivec-za-najvec-nesrec/217664

  38. Squash said

    Vse regionalne ceste, ki jih jaz uporabljam, so označeno z najbolj temno rdečo, čeprav sploh ne pomnim nobene smrtne žrtve ali nesreče s hudimi poškodbami.

  39. zogca said

    To je pa čudno.

    Jaz osebno se najbolj varno počutim na ljubljanskih cestah.

Leave a Reply

 
