Žogca v ofsajdu

In nič več v pričakovanju sodniške piščalke

Slovenija, dežela avtomobilov?

Posted by zogca na oktober 19, 2009

Sinoči sem na portalu RTV SLO naletela na članek z naslovom Slovenija, dežela avtomobilov? in ga z zanimanjem prebrala. V Sloveniji je bilo leta 2008 registriranih 1.308.963 motornih vozil, od tega 1.045.183 osebnih. Leta 1990 je to število znašalo manj kot 600.000, precej pod milijonom pa je bilo še leta 2002. Skratka, utopili se bomo v pločevini. Sploh mi v Ljubljani, kajti najbolj obremenjena cesta v Sloveniji še vedno ostaja ljubljanska obvoznica. Če zanemarimo posledice, ki jih gneče pustijo na naših živcih in se posvetimo posledicam, ki jih utrpi naše okolje … Ne mi, država se bo ukvarjala s tem. Kajpak, način, na katerega bo okolje reševala, je seveda novi davek. Vsaj jaz menim, da dodatna dva centa davka, ki bosta “obešena” na ceno litra bencina, ne bosta ustavila nikogar. Pač, lahko bomo plačali pravice do emisij toplogrednih plinov, prometa pa na ta način ne bomo zmanjšali.

Kaj mislite, koliko bi moral stati liter bencina, da bi se v Sloveniji, deželi avtomobilov, ljudje nehali tako množično voziti v svojih avtomobilih in bi začeli uporabljati javni potniški promet?

10 Responses to “Slovenija, dežela avtomobilov?”

  1. Tjasa said

    Glej, z dvigom cene bencina kot enim od ukrepov za zmanjšanje uporabe avtomobilov, se strinjam, a preden začnemo rezat avte, je treba ponudit alternativo. Osebno bi se lahko vozila v službo z vlakom (slabih 20 minut do centra LJ), a ko sem enkrat v LJ, sem NAJ**** big time. Preden pride una koreta od LPPja traja ene 20 minut, preden zleze do BTCja še ene toliko… in potem moram 20 minut prej iz službe, da ujamem kak avtobus, ki me bo pripeljal do zadnjega popoldanskega vlaka… Bilanca dneva je, da sem se 2 uri vozila/čakala bus, v službi pa mi je uspelo ostati ene 7 ur (hahaha, veš, kako je srečen moj delodajalec, ker nisva prispevala k emisiji toplogrednih plinov ta dan?! Sploh ni srečen!)🙂 Z avtom imam v vsako smer 30 minut zelo lagodne vožnje na večinoma zelo nizkih obratih, nizkih hitrostih in za mojo staro piksno zelo nizko porabo goriva.

    Urbana je sicer (vsaj po opisu sodeč) kul, ampak rešuje probleme, ki so bili pri ljubljanskem mestnem prometu najmanjši – organizacija plačila. Pretočnosti in hitrosti avtobusov pa se bo moral nekdo še zares lotit.

  2. zogca said

    Jaz pridigat ne morem nikomur, četudi bi hotela, pa niti nočem, ker se sama prekladam okoli z avtom. Je res, da sicer naredim malo kilometrov na mesec in na to sem zelo ponosna, ampak vozim se in to je to. Pa ko se ozrem okoli sebe, povsod samo eden v avtu. Tudi jaz sem seveda ena in sama, logično.

    Urbana je tudi meni luštna stvarca in priznam, da sem šla, odkar obstaja, večkrat na bus, ker ti omogoča prestopanje ali pa če zadevo hitro urediš, greš in se vrneš za eno plačilo vožnje. Kot si napisala, to ne spremeni dejstva, da zadeva poteka počasi in da velikokrat avtobus čakaaaaaaaaš in čakaaaaaaaš.

  3. veter_02 said

    Kot sta že napisali, samo dvigniti ceno bencina (in to bistveno več kot za piškava dva centa) ne bo ničesar rešilo, če se ne naredi kaj v zvezi z javnim prometom. Jaz recimo ne razumem, zakaj za vse na svetu Ljubljana nima podzemne železnice? Recimo, da bi bila ena trasa Črnuče-Trnovo, druga Šentvid-Zaloška, tretja pa npr. Dolgi most-Rudnik. Če lahko gradijo garažno hišo na Kongresnem trgu in s tem razsujejo vse rimljanske “ostanke” in če imata lahko Pariz in Dunaj, ki imata ravno toliko oz. še precej več arheoloških najdišč, podzemno, bi jo lahko imeli tudi mi.

  4. zogca said

    Jaz razumem, zakaj se ne lotijo tega projekta, bil bi namreč peklensko drag, da ne omenjamo, kaj vse bi bilo zaprto in ne bi funkcioniralo, dokler bi ga gradili. Ko bi vsaj imeli tramvaje. Saj smo jih, pa so pametnjakoviči menili, da jih ne potrebujemo. Mislim, da za odstotnost podzemne ni kriva arheologija, ampak denar.

  5. Mila Fani said

    Marsikdo bi se raje vozil z javnim prevozom, če bi bil le-ta učinkovit, hiter in sodoben. Avtobusi (mestnih ne poznam) marsikje preredko vozijo in so predpotopni, železnice crkujejo, avtobusne vozovnice so predrage in se bolj splača it sam z avtom (kaj šele 2 osebi skupaj), kot plačati avtobus. In podobno. Nismo vsi iz LJ in seveda je vladi najlažje uvesti visoke davke na avtomobile, namesto da bi poudili resnično pametne alternative. Meni (in veliko mojim znancem) bi bilo ljubše zjutraj sesti na avtobus, kot pa se ob pol šestih 1 uro voziti na delo – si ves neprespan, tema je, morda dež, …

  6. Janis said

    ot sta že napisali, samo dvigniti ceno bencina (in to bistveno več kot za piškava dva centa) ne bo ničesar rešilo, če se ne naredi kaj v zvezi z javnim prometom. Jaz recimo ne razumem, zakaj za vse na svetu Ljubljana nima podzemne železnice?

    Zaprte podzemne se nikoli ne gradi v mestih, ki imajo manj kot dva milijona prebivalcev, ker so stroški gradnje in vzdrževanja enormni. Razne kombinirane variante (recimo odprta podzemna) pa zahtevajo tudi že prej obstoječi tramvaj sistem, ki ga Ljubljana tako ali tako nima, pa še take rešitve zahtevajo vsaj pol milijona prebivalstva in mesto z bogatim proračunom.

    Kar bi se v Ljubljani dalo naredit, je reformirat mestni promet v kombinaciji z železnico, obenem pa čez dan zapret center mesta za avtomobilski promet in vanj spustiti samo avtobuse, taksije in vozila z invalidi.

  7. zogca said

    Kako široko bi ti vzela za center mesta?

    In ljudje, ki tam živijo, ki ne bi mogli domov oziroma ven?

    obenem pa čez dan zapret center mesta

  8. Janis said

    Kako široko bi ti vzela za center mesta?

    In ljudje, ki tam živijo, ki ne bi mogli domov oziroma ven?

    Mišljene so dnevne migracije od zunaj, ne stalni stanovalci. In tudi ne vidim potrebe, da bi bila zapora po sedmi uri. Kaj je center, je pa zmeraj stvar debate🙂 Za ta ukrep nekje v okviru Tivolska – Aškrščeva/Zoisova – Resljeva – Trg OF.

  9. zogca said

    Mene čudi, zakaj se ljudje (sploh pri daljših vožnjah) ne združujejo, ampak gre vsak zase. Ker prihranek je v denarnem smislu tukaj velik, res velik.

    in se bolj splača it sam z avtom (kaj šele 2 osebi skupaj)

  10. zogca said

    Kaj bi pa naredila z obvoznico? Ob štirih popoldne se od Kosez do odcepa Kozarje (saj se tako reče, kajne?) voziš skoraj eno uro.

    Za ta ukrep nekje v okviru Tivolska – Aškrščeva/Zoisova – Resljeva – Trg OF.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Komentirate prijavljeni s svojim WordPress.com računom. Log Out / Spremeni )

Twitter picture

Komentirate prijavljeni s svojim Twitter računom. Log Out / Spremeni )

Facebook photo

Komentirate prijavljeni s svojim Facebook računom. Log Out / Spremeni )

Google+ photo

Komentirate prijavljeni s svojim Google+ računom. Log Out / Spremeni )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: