Žogca v ofsajdu

In nič več v pričakovanju sodniške piščalke

Jovankini recepti! aka Pita, paprike in lunice!

Posted by zogca na junij 7, 2009

Ko sem se vrnila z volišča, so me na mejlu čakale fotografije Jovankinih dobrot. Gotovo se še spominjate, da ta konec tedna začenjamo z Jovankino kuharsko šolo, ki upam, da bo koristna za vse. Zame vsekakor bo, kajti resnično si želim več kuharskega znanja. Začnimo s pito, kajti s pito bom začela tudi jaz. Ko mi je Jovanka po telefonu razložila, kako se naredi in ko sem videla, da sploh ni težko, mi me pade več na kraj pameti, da bi za kos pite v trgovini dala dva evra.

Zdaj pa zares. Pita, ki jo vidite na fotografiji, je narejena z malinami, vendar lahko uporabite tudi kakšno drugo sadje, na primer jagode, marelice, ananas, borovnice, robide itn. Najprej naredimo krhko testo. Kako se naredi takšno testo, menda vedo vse gospodinje in mi tega ni treba pisati. Jaz sicer ne vem, mi bo pa Jovanka razložila. Ko je testo nared, zmešamo 250 gramov skute, dve žlici kisle smetane in dve žlici sladkorja. Testo prelijemo s to zmesjo in potem je zadeva nared za v pečico. Pečemo jo 35 minut in sicer na 180 stopinjah, nakar jo damo ven in pustimo, da se ohladi. Ko je ohlajena, nanjo naložimo sadje. Potem raztopimo preliv za torte, navodila se nahajajo na vrečki, in pito prelijemo. To je menda vse. Če boste imele kakršnokoli vprašanje o tej piti, ki bi jo jaz snedla kar s fotografije, vam bo Jovanka nanj z veseljem odgovorila.

Zdaj pa nekaj zelo preprostega in menda še bolj slastnega. Panirane paprike s sirom. Paprike očistimo, vanje damo rezino sira in jih spaniramo. To je vsa umetnost in gotovo dober recept za tiste, ki želijo, da je jed hitro nared in jim je misel na dolgotrajno preživljanje čase pred štedilnikom tuja.

In še ena zadeva, ki pa je veliko bolj zapletena. Orehove lunice. Pet beljakov in 130 gramov sladkorja zmešamo v gosto peno. Vanjo dodamo 150 gramov mletih orehov in 70 gramov sladkorja. Tej zmesi dodamo 50 gramov zmešane margarine. Vse skupaj zlijemo v pekač velikosti 40 krat 20 centimetrov in 20 minut pečemo na 200 stopinjah. Vzamemo ven in prelijemo s petimi rumenjaki, ki so nam ostali od prej. Zadevo vrnemo v pečico, kjer ostane še 10 minut. Ko jo znova vzamemo ven, pustimo, da se ohladi. Medtem, ko se hladi, zmešamo 150 gramov margarine in 110 gramov sladkorja v prahu, v to pa dodamo 150 gramov poparjenih mletih orehov ter zmešamo. Ko je zgornja zadeva ohlajena, jo prelijemo s to zmesjo in potresemo z mletimi orehi.

Za danes je to vse, čeprav, verjemite, te tri jedi niso edino, kar je Jovanka pripravila ta konec tedna. Več Jovankinih receptov bo na blogu čez dan ali dva, če pa česarkoli ne razumete in želite podrobnejšo razlago, vam bo Jovanka na voljo za pojasnila. In dober tek!

79 Responses to “Jovankini recepti! aka Pita, paprike in lunice!”

  1. webmaher said

    Lačeeeeeeennnnn😆
    ajej zdejle se bom sam s sendvičem nafutral, kuhati se mi trenutno ne da😆

  2. trnovčanka said

    ENA: Torej jaz nisem gospodinja, ker pojma nimam, kako se naredi krhko testo. Znam pa uporabljati google in lahko recept za krhko testo poiščem😀

    DVA: Paprike – a to so tiste rdeče pečene paprike, ali čisto navadne paprike? Sliši se pa slastno.

  3. zogca said

    Jovanka je menila, da bo večina vedela, sicer pa z veseljem razloži. Saj mene bo tudi morala naučiti. Ti misliš, da jaz vem, kako se naredi krhko testo? Malo morgen. Edino testo, ki ga znam narediti, je tisto za palačinke. Za paprike ti bo napisala Jovanka, jaz predvidevam, da so to čisto navadne paprike. Jaz v bistvu poznam samo dvoje, navadne in tiste pekoče.

    Totalno sem tudi jaz postala lačna.😉

  4. Jovanka Broz said

    to so rdeče paprike,ki jih pečemo za v zmrzovalnik? saj poznate?

    Jih odmrzneš, očistiš in nafilaš z sirom itd….-

    če jih pa nimate popečete sveže, olupite in naprej…..

    Ko sem jih naredila eni starejši prijateljici ,je uživala,ko je jedla. Pravi,” kaj je to dober ej, mmmmm…. boljše od orgazma”. Mi smo dol popadali od smeha. Zdaj jih tudi ona pripravlja.

  5. zogca said

    Zdaj pa jaz nekaj ne razumem. Če moja paprika ni iz zmrzovalnika in je že prej popečena, jo moram najprej popeči, preden jo nafilam?

    Boljše od orgazma??? Hmmm …😛

  6. Jovanka Broz said

    Žogca, če je že popečena potem jo samo olupiš in nafilaš. Če je sveža (trda) jo ne moreš nafilati in spanirati.

  7. zogca said

    Ampak jo prej popečem, kajne?

  8. zogca said

    Mimogrede, ko smo že pri paprikah … Kaj, hudiča, se dela s tistimi paprikami, ki jih v Srbiji prodajajo na vrvi, kot na verižico jih nanizajo gor. Tega je tam na tone in narod jih kupuje na veliko.

  9. Jovanka Broz said

    še enkrat preberi poste 4,5,6,7

    to so iste te rdeče paprike,ki jih posušijo. Ko jih pozimi rabijo jih operejo poparijo z vročo vodo (kakor suhe gobe) in naredijo naprej kot bi bile sveže. Te paprike naredim parkrat na leto (ko mi jih tašča pošlje) so dobre in imajo poseben okus.

  10. zogca said

    Okej, to je to. Ampak me nisi razumela … Če jaz nimam že popečenih paprik v zmrzovalniku, ampak dobim papriko naravnost z vrta … Potem jo prej malo popečem, kajne?

    Imaš opravka s kuharsko nepismenimi. :mrgreen:

  11. Jovanka Broz said

    seveda jo moraš popečt, ker je trda, okrogla in se jo ne da nafilat.

    Ne pečeš jo dolgo, samo da se malo “ožge” okoli. Joj kakšen besedni zaklad imam, jao jao

  12. zogca said

    Saj meni tudi manjka kuharskega besednega zaklada, zato sem v objavi pisala o “zadevah”. Prva zadeva, druga zadeva. Ajoj. Ampak se bom naučila. In pisati o kuhanju in kuhati. Ti veš, kaj mene mika, tisto s pasuljem. Joj, sreča, da nisem bila danes na obisku, ker bi šla dieta k vragu.

  13. Jovanka Broz said

    današnje kosilo je že šlo k tebi…

  14. zogca said

    Kako misliš k meni?

    Jaz sem danes jedla en piščančji file in en paradajz.

    Za večerjo bom pa jedla bučke.

    Jezna sem, ker zadnjih par dni nič ne shujšam. Ta prekleta ta rdeča v pričakovanju. Komaj čakam, da bo za menoj.

  15. zogca said

    Veš, česa se najbolj veselim, ko ne bom več na dieti? Da me boš naučila narediti burek z bučkami. Bom umrla od sreče. Ampak ko bom spet suhcana, ne bom več nobene brezvezne hrane jedla in se z njo redila. Raje malo in to res dobro.😉

  16. Jovanka Broz said

    pametno razmišljanje. ta bučkina pita (slana) je meni zelo dobra.

    Poslala sem ti mail z današnjim kosilom pa neki mi piše error.

    Upam,da ne boš lizala monitor,ko vidiš kos -tebi slastne pite😀

  17. zogca said

    Ne, nisem dobila. Poskusi znova. Ne vem, kaj bi lahko bilo narobe, res ne.

    Pita, pita, pita … To je prvo, kar se bom naslednje naredila, ker jaz pa te pite obožujem, prav res, so pa pesjansko drage v trgovini.

  18. zogca said

    Tole je videti hudo dobro.

    http://www.kulinarika.net/recept/jajcne_jedi/Zapecene_strucke_z_buckami-11615.html

    Povečajte si fotografijo.

    Pa tudi easy je za narediti. Žal jaz ne smem kruha, ampak to si moram zapomniti za potem. Pa tudi zelo zdravo je.

  19. Lynx said

    Jih odmrzneš, očistiš in nafilaš z sirom itd….-

    Ampak na fotografiji so panirani kosi in ne cele paprike. Kako jih potem filaš?

  20. smokva said

    tele paprike so pa dobra ideja! bom poskusila ob prvi priliki. Jovanka uporabljaš kake posebne sorte sir?

    ampak žogca, nasmejala si me s svojo kuharsko nevednostjo. sem si te kar predstavljala kako filaš in paniraš frišne paprike iz vrta?!😉

    Jovanka – danes sem od tašče mami (iz beograda) pripravila tvojo projo. Prehvalila me je še pa još! Predlagam da jo uvrstita med recepte.

  21. Jazz said

    Kaj ko bi naredili dan Jovankine kuhinje!Ona skuha,ti boš hostesa,jaz pa folk prpelem…😉

  22. zogca said

    Glih to bi jaz naredila.:mrgreen: Ampak nič bat, bo Jovanka naredila kuharico iz mene. Čeprav, roko na srce, lačna jaz tudi do zdaj nisem bila.

    ampak žogca, nasmejala si me s svojo kuharsko nevednostjo. sem si te kar predstavljala kako filaš in paniraš frišne paprike iz vrta?!

  23. zogca said

    Bo Jovanka to prebrala. Ker jaz bom objavila, kar bo ona poslala in bom vse odločitve glede tega prepustila njej.

    Predlagam da jo uvrstita med recepte.

  24. zogca said

    Ti pa imaš nore ideje.

    Kaj ko bi naredili dan Jovankine kuhinje!Ona skuha,ti boš hostesa,jaz pa folk prpelem…

  25. Jazz said

    zogca said
    June 7, 2009 at 8:39 pm
    Ti pa imaš nore ideje.

    Lahko tudi Teden…:mrgreen:

  26. Spider said

    Zogca, Jovanka pozna tvojo mamo?:)

  27. zogca said

    Iiii, našla sem tisto, kar je Jovanka tudi danes pripravljala.

    http://www.kulinarika.net/recept/mesne_jedi/Piscancji_zur-2789.html

    To pa tudi jaz smem jesti.

  28. zogca said

    Ne še, je pa že povabljena na obisk k mojim staršem in bo enkrat tudi prišla.

    Zogca, Jovanka pozna tvojo mamo?:)

  29. zogca said

    Najbolje, da te kar do smrti hranimo, a ne?:mrgreen:

    Lahko tudi Teden…

  30. Jazz said

    zogca said
    June 7, 2009 at 8:44 pm
    Najbolje, da te kar do smrti hranimo, a ne?

    Ja prosim!!! Res,da sem izbirčen,zato pa veliko pojem.😉 Aja,naš rod je dolgoživ……..

  31. maxi said

    Za danes je to vse, čeprav, verjemite, te tri jedi niso edino, kar je Jovanka pripravila ta konec tedna.

    Mmmmmmmmmmmmmmm…ker mi sline tečejo v potokih, me zanima kdo je to vse pojedel???
    😛🙂

  32. zogca said

    Name ne računaj. Princ je bil edini moški, ki sem ga jaz hranila. Drugim prej nisem dajala za jesti. Tako da, obrnil si se na napačno.😉

    Ja prosim!!! Res,da sem izbirčen,zato pa veliko pojem.

  33. zogca said

    Malo nam namigni, s čim so te hranili v Beogradu.

    Mmmmmmmmmmmmmmm…ker mi sline tečejo v potokih, me zanima kdo je to vse pojedel???

  34. Jovanka Broz said

    Smokva, v te paprike dam sir,ki ga imam za pico.

    Nekdo zgoraj je rekel,da so to kosi paprik. Ne, to je rdeča dolga paprika. Je očiščena od semen in notri je mali kosček sira,ki se raztopi po celi notranjosti. Zato je ta paprika tenka in v trikotni obliki.

  35. Jazz said

    zogca said
    June 7, 2009 at 9:08 pm
    Name ne računaj. Princ je bil edini moški, ki sem ga jaz hranila. Drugim prej nisem dajala za jesti. Tako da, obrnil si se na napačno.

    JOVANKA!! Žogca se upira…😦

    P(M)S Omehčaj jo!😉

  36. zogca said

    Žogca res ima zdaj PMS. :mrgreen:

    P(M)S

  37. Jazz said

    zogca said
    June 7, 2009 at 9:45 pm
    Žogca res ima zdaj PMS.

    :mrgreen:

    Lahko noč!😉

  38. zogca said

    Jaz si grem pa delat za jest. Lačna sem kot volk.

    Jaz bi pito.

    Ampak bom pa meso.

  39. maxi said

    Malo nam namigni, s čim so te hranili v Beogradu.

    Najbolše smo jedli v centru pri Franšu in na splavu Žabar.

    Franš nam je postregel s ploščo različnega mesa na njihov način, mlad pečen krompirček, odlično šobsko solato, pečene paprike….v glavnem njam.

    Pri Žabarju je bila juha s škampi, riba s krompirjem in blitvo, solata in sladica. Tu je bila vsa zadeva tako prvovrstno pripravljena in servirana, da sem bila naravnost fascinirana.

  40. zogca said

    Ne poznam, sem pa vesela, da si se dobro najedla.

  41. maxi said

    Našla celo linke, da jim naredim reklamo:🙂

    Žabar:
    http://www.portal-srbija.com/ugostiteljstvo/restorani/restoran-zabar/

    Franš:
    http://www.portal-srbija.com/ugostiteljstvo/restorani/restoran-frans/

  42. zogca said

    Bom šla vsaj eno preverit. Sicer pa jaz v Beogradu najraje jem na ulici.😉

  43. maxi said

    Bom šla vsaj eno preverit. Sicer pa jaz v Beogradu najraje jem na ulici.😉

    Če se odločiš za Žabarja pripravi denarnico.😉

  44. zogca said

    To mi je bilo jasno, ko sem videla fotografije. Takšni spasi tudi v Beogradu niso poceni.

  45. Spider said

    V BG so bile cene v gostilnah 2002, ko sem bil nazadnje tam, na ravni slovenskih.

  46. zogca said

    Na ulicah je še relativno ceneje, to vem.

  47. maxi said

    V BG so bile cene v gostilnah 2002, ko sem bil nazadnje tam, na ravni slovenskih.

    Zagotovo so cene v restavraciji iste kot tu. Pravzaprav je v Bg življenje zelo drago, po tistem kar sem jaz prečekirala mi ni jasno kako preživijo pri takem standardu in takšni draginji.

  48. Spider said

    Prav v BG plače niti niso tako slabe. Folk, ki je visoko izobražen in ujaga službo v kakšni tuji firmi, ma dobre plače. In v drage restavracije itak hodijo smao taki.

  49. zogca said

    To, kako oni preživijo, že dolgo ni nikomur jasno, ampak so kar nekako še vedno živi. Tudi hrana v trgovini je z redkimi izjemami skoraj enako draga kot pri nas in ve se, da imamo mi drago hrano. Meni nikoli ni jasno, kako jim uspeva. Ampak kakor sem pisala, se da poceni lepo obleči. Zelo poceni so tudi stvari kakor frizerji, kozmetičarji, maserji in podobne usluge namenjene lepotičenju. Tako da se imajo mladi na nek način kar luštno. So pa sanje mladih deklet večinoma to, da se bodo bogato poročile, mladi fantje pa precej bežijo v tujino, vsaj v zadnjih desetih letih so. Tam imajo zelo slabo razmerje med moškimi in ženskami.

  50. zogca said

    V primerjavi z našimi vsaj pol slabše. Da o drugih mestih, še posebej tistih na jugu Srbije, ne govorimo. Tam je katastrofa.

    Prav v BG plače niti niso tako slabe.

  51. Spider said

    Srbi so folk, ki je navajen živeti na “snađi se”..

  52. zogca said

    Ampak znajdejo pa se. In zelo držijo skupaj.

  53. maxi said

    Folk, ki je visoko izobražen in ujaga službo v kakšni tuji firmi, ma dobre plače

    Takih je 10% od 2.000.000. Seveda je močna tudi mafija. Ostali so nekje vmes. Sem govorila z enim taksitom, ki je rekel kot Žogca, ogromno ljudi kao nič ne dela, pa vseeno živi.

  54. maxi said

    taksitom=taksistom

  55. zogca said

    Absolutno. Poglej, moj bratranec in njegova žena akupaj zaslužita kakšnih 700 evrov na mesec, porabita pa … Joj, ne vem, koliko. Postavila sta hišo, imata dva avta, dvakrat na leto gresta v Grčijo na počitnice, pa še dva otroka imata. Ajde, polovica hiše je bila financirana od drugod, vse drugo pa … Nič ti ni jasno. Nikoli nimata denarja, pa vseeno vidiš, da jima ni nič hudega, otrokom pa tudi ne. Ampak tam se da vse. On ni imel hišne številke, ko so mu napeljali telefon. Pač neki kum od kuma od kuma. Elektriko ima sredi urbanega naselja po neki kmetijski tarifi, ki je pol nižja. Spet neki kum od kuma od kuma. In vse gre po tem principu. Jaz sem seveda vesela, da jim gre dobro.

  56. trnovčanka said

    Zogca tole pa lahko ješ:

    http://www.mojirecepti.com/recept/pecene-bucke-s-skuto.html

  57. zogca said

    Oja, razen moke ne smem, ampak bom naredila brez. Dala si mi dobro zamisel. Je luštno, ko odkrijem kaj novega dobrega. Se mi zdi, da kar malo spreminjam prehranjevalne navade oziroma, da se me bodo ene stvari prijele na daljši rok. Če še kaj takšnega odkriješ, se priporočam.

  58. trnovčanka said

    Zmenjeno. Jaz bi mogoče še kakšnega piščanca dala namesto tune. Pa ne zaradi hujšanja ampak zaradi okusa.

  59. zogca said

    Piščanca sem že malo preveč jedla zadnje čase, tune pa sploh ne. Drugače pa si bom vmes, še ne vem, kdaj, privoščila, tri sadne dneve, samo grenivke, češnje, jagode. Da se malo prečistim in pretresem organizem, potem pa naprej brez OH. Se ti to zdi pametno? Ker se mi zdi, da se je zadeva zdaj malo ustavila (ali pa je res kriva ta prihajajoča ta rdeča, zaradi katerem sem vedno napihnjena) in bi malo šokirala organizem.

  60. trnovčanka said

    Polpeti iz bučk so tudi ful dobri. Ti pač ne daš drobtin. Jaz včasih na koncu pečenja dam še kos mozarele in rezino svežega paradižnika, toliko da se mozarela stopi.
    Ampak to je aktualno na koncu poletja, ko so v igri tiste velike bučke. Mladih mi je kar malo škoda.

    http://www.kulinarika.net/recept.asp?ID=10197

  61. zogca said

    Videti je slastno. Zdaj, ko sem odkrila bučke, jih mislim maksimalno izkoristiti, dokler bodo, ker so fantastičnega okusa, plus nekje sem prebrala, da so tudi blazno zdrave.

  62. trnovčanka said

    Malo prečiščevanja je vedno dobra ideja. S hujšanjem je pa tako, da se nekaj kilogramov ponavadi hitro stopi, potem pa stvar obstane. Po mojem mnenju je treba vztrajat, ampak žal gre vedno bolj počasi. Tole ločevanje si jaz bolj težko privoščim, ker pri nas MORA biti OH v kosilu. In potem me premami. Saj pravim – samodisciplina na psu.

  63. trnovčanka said

    Jaz te polpete spečem kar v ponvi na minimalno olja. Pripravljene v pečici pa absolutno manj redijo. Ker tale zadeva popije veliko maščobe. So pa tudi mrzle zelo dobre, zato jih vedno naredim malo več.

  64. zogca said

    Ti, ki so na dolgo in široko pisali od dietah brez OH, niso nič omenjali, da se kaj kje ustavi, ampak so vsi pisali, da se maščobe preprosto topijo. Mah, ne vem, mogoče pričakujem preveč. Tako ali drugače ne bom nehala, dokler ne bo cilj dosežen, ker zdaj imam trdno voljo in jo je škoda zapraviti.

    Kar pa se tiče samih OH-jev … Jaz sem si zlahka predstavljala, da jih ne bom jedla, si pa nisem znala predstavljati, da jih ne bom pisala. Pa mi zdaj kar lepo znese.

  65. trnovčanka said

    Mogoče si pa že raztopila glavnino maščob. Joj te teorije o hujšanju – miljon jih je. Pri meni itak velja, bolj kot sem odločena hujšat, bolj sem obsedena s hrano. Če si rečem da določene vrste hrane ne bom jedla, potem razmišljam samo še o njej.

  66. zogca said

    I wish!!!

    Mogoče si pa že raztopila glavnino maščob.

  67. zogca said

    To je edina dieta doslej, ki me ni naredila obsedeno s hrano. Ukvarjam se s hrano, ki jo ne smem jesti in se mi sploh ne prikazujejo pred očmi jedi, ki jih ne smem jesti. Res, prav fascinantno. Ker normalno bi meni non stop pred očmi skakali razni sladoledi in pice. Pa ne vem, ali gre za dieto ali mojo tako močno voljo, bolj se mi zdi, da gre za dieto, res.

    Pri meni itak velja, bolj kot sem odločena hujšat, bolj sem obsedena s hrano.

  68. Jovanka Broz said

    zdaj je šel pasulj do tebe(slike)

  69. zogca said

    Aha, videla sem. Bom kos pite kar takoj nalepila tukaj, medtem ko bom pasulj prihranila za recepte. O Bog, kako dobro je to videti.

  70. zogca said

    Sladkosnedci, tako je zgornja pita z malinami videti, ko je narezana na kose.

  71. webmaher said

    Ti kar draži Žogca, sam da se ne boš pol čudila, če boš kakšno ujela:mrgreen:

  72. Spider said

    Zdaj vem, kaj mi gre v tej državi na kuratz.

    Vsak klinac, ki ima internet doma, ti soli pamet o pravu in zakonih. Pa če nima tri pizde mrzle vode pojma!

    Pravniki smo reveži, vsak misli, da nam bo solil pamet. Evo, na ženskem čveku me prepričujejo, da v Sloveniji greš sedet, če seksaš z mladoletno osebo.

    In taki, ki nimajo pojma, so vedno najbolj glasni.

  73. zogca said

    To jaz vem že od nekdaj.

    Vsak klinac, ki ima internet doma, ti soli pamet o pravu in zakonih. Pa če nima tri pizde mrzle vode pojma!

  74. zogca said

    To fotografijo bi bilo greh neobjaviti, se ti ne zdi?

    Ti kar draži Žogca, sam da se ne boš pol čudila, če boš kakšno ujela

  75. zogca said

    Dajmo se malo rajcat.😉

    http://www.kulinarika.net/recept/sladice/Borovniceva_pita-7051.html

    http://www.kulinarika.net/recept/sladice/Cokoladna_in_vanilijeva_krema-12671.html

    http://www.kulinarika.net/recept/sladice/Cokoladni_piskoti_z_vanilijevo_kremo-10124.html

  76. Jazz said

    zogca said
    June 8, 2009 at 9:03 pm
    Dajmo se malo rajcat.

    No,pa se dajmo:Bil na češnji,brez vednosti lastnika😉 kot v dobrih starih časih:mrgreen:

  77. zogca said

    Jaz nadaljujem z rajcanjem in jem z očmi.

    http://www.kulinarika.net/recept/sladice/Ledeno_nebo-1865.html

    http://www.kulinarika.net/recept/sladice/Palacinke_v_barvah-10549.html

    http://www.kulinarika.net/recept/sladice/Skutina_torta-10152.html

  78. zogca said

    Mmmmmmm …

    http://www.kulinarika.net/recept/sladice/Samrole_(2._razlicica)-5218.html

    http://www.kulinarika.net/recept/sladice/Tortice_s_pudingom_in_jagodami-12590.html

    http://www.kulinarika.net/recept/sladice/zametna_limonina_torta-12223.html

    Malo jem z očmi, če že zares ne smem.😉

  79. […] Recepta za pito, ki sem jo pekla danes, ne bom pisala, kajti pred mesecem dni je bil na blogu in si ga lahko preberete tukaj. […]

Leave a Reply

 
