Žogca v ofsajdu

In nič več v pričakovanju sodniške piščalke

Pazi, mine!

Posted by zogca na maj 23, 2009

Ko smo se leta 1990 vračali iz Dalmacije, kjer sem jaz na enem izmed otokov uživala cela dva meseca, je oče naredil “piš pavzo” v enem mestu, za katerega sem jaz takrat vprašala … Še danes se spomnim, da sem, ko sem izstopila iz avta rekla: “Smo na Kosovu, ali kaj? Čeprav nikoli v življenju nisem bila na Kosovu, mi je na pamet padla ta primerjava. Imena mesta si takrat nisem zapomnila. Teden dni pozneje so se po isti poti domov vračali naši družinski prijatelji in niso se, kot mi, vozi osem ur, ampak dobrih dvajset. Oče mi je razložil, da je bila blokada v “tistem mojem kosovskem mestu”. Nekaj let pozneje, ko sem se že malo bolj zanimala za politiko, so mi razložili, da se “tistemu kosovskemu mestu” pravzaprav reče Knin. Ko sva se včeraj vozila proti Plitvičkim jezerom, ni bilo nobenega dvoma o tem, kje se je začela nekdaj samooklicana država Republika Srbska Krajina. Ko sem videla prvo tablo Pazi, mine!, sem vedela, da je to to.

Tokrat sem seveda vedela, da to ni Kosovo, čeprav si jaz Kosovo še vedno predstavljam na takšen način. Če ne bi z očetom imela cilja oziroma namena, da nekam prideva in se še istega dne vrneva nazaj, bi jaz avto ustavila ob vsaki hiši, ki je bila nekoč povsem očitno obstreljevana, na kar še danes kažejo luknje v fasadi, vendar na tako ne bi prišla nikamor, kajti takšna hiša je skorajda vsaka druga. In da, hiše so večinoma prazne, celo območje pa spominja na deželo duhov. Če kje lahko pritisnete na gas brez skrbi, da vas bo policist izmeril na radar, je to tukaj. Policistov ni. Pravzaprav ni nikogar.

Znake življenja sva videla samo v mestecu s fotografij, imena ne vem, kjer je bil odprt Konzum in sva šla kupit mrzlo pijačo. Razen prodajalk v Konzumu in voznika stoenke s prve fotografije, sva videla še nekoga, ki je popravljal zgradbo z zgornje fotografije. Ta zgradba je nekoč bila ali zdravstven dom ali šola ali pa kakšno občinsko poslopje. Danes je brez oken, vrat, brez vsega.

Pravoslavna cerkev, ki kaže na to, kdo je tukaj nekoč živel in danes ne živi več, je zaklenjena in poškodovana. Nikogar ni, ki bi jo obnovil in če bi že kdo bil, bi cerkev verjetno bila zadnje, kar bi obnavljal.

Enako velja za zgradbo, v kateri je, predvidevam, nekoč bila velika trgovina. Vse je razbito, prazno in obdano s smetmi. Ni samo tabel Pazi, mine!, ker so jih očitno očistili, kar pa je veliko premalo, da bi se ljudje, tako Srbi kot Hrvati, vrnili domov. Čeprav pravijo, da je doma najlepše, četudi v resnici ni, zlahka razumem, zakaj tem mestecem in vasicam nihče ne bi želel reči dom.

 

12 Responses to “Pazi, mine!”

  1. webmaher said

    Kle pa verjetno ni preveč varno okol skakat🙄

  2. zogca said

    To mestece je verjetno kar bilo varno, ampak sicer pa prav gotovo ne. Saj pravim, nekaj časa so bile povsod ob cesti table, ki so opozarjale na mine. Tam pa verjetno ni najpametneje iti lulati v kakšno travo. Ajde, saj verjetno moraš imeti tudi malo smole, da stopiš prav na mino, ampak jaz se ne bi igrala. Sicer pa čistijo že od konca vojne, ampak hej, to gre počasi, pa tudi drago je.

  3. asdf said

    ja, jaz sem preživljal tudi vsa vojna leta na hrvaškem. pred olujo in po njej, pa sem se vozil po vseh teh cestah….
    če se ne motim, je na fotkah rakovica- to je pred plitvicami, pa za slunjem…. tam vmes- ob korani…
    je že precej boljše in večina hrvatov še vedno živi tam. nekaj srbov se je tudi vrnilo. je pa res,da je v liki in ostalih kraških poljih zelo težko življenje. po vojni sploh, ko je težko izkoristit paćnike in obdelovati zemljo.
    čestitam za plitvice, jih zelo rad in vedno znova obiščem…
    lp

  4. zogca said

    Čisto mogoče, da je Rakovica, ker je za Slunjem in potem je kmalu tabla, da vstopaš v narodni park, čeprav do samih Plitvic je potem še kar nekaj vožnje. Jaz osebno nisem dobila občutka, da tam živi veliko ljudi. Tam sta bila dva bloka, kjer so verjetno ljudje prisotni, ampak vse to je tako ubogo, res.

  5. Tana said

    Kle pa verjetno ni preveč varno okol skakat🙄

    Ja, baje morajo tam sedaj ženske hoditi pred moškim (kar je bilo prej obratno).

  6. zogca said

    Ob tako slabi nasljenosti bi moralo biti obratno. Saj veš, vsaka, ki lahko rodi, je dragocena. Če kakšen moški zmanjka, bo pa pač njegov sosed naredil več otrok. 😆

  7. Tana said

    Ob tako slabi nasljenosti bi moralo biti obratno.

    Ja, res bi moralo biti takoj. Samo, saj veš, to so moški!

    Če kakšen moški zmanjka, bo pa pač njegov sosed naredil več otrok.😆

    Dober sosed je več vreden kot …😆

  8. webmaher said

    Biti dober sosed od Tane se vsekakor splača biti:mrgreen:

  9. zogca said

    Nič ne vem o tem.😯

    Dober sosed je več vreden kot …

  10. Tana said

    Biti dober sosed od Tane se vsekakor splača biti:mrgreen:

    Ja, ja res se splača. Kadar pride sila ponucamo tudi soseda. Še posebej, če je dobr.

  11. Tana said

    Nič ne vem o tem.😯

    A nimaš nobenga soseda.😆

  12. Tana said

    A gledate, a si ti tud notr padu? Tale Patrik mi je pa všeč.😉
    Če bi bil sosed bi bil za ponucat.

Leave a Reply

 
