Žogca v ofsajdu

In nič več v pričakovanju sodniške piščalke

700 tolarjev za kavo?!?

Posted by zogca na december 28, 2008

Naslov ni napaka. Nisem pozabila, da imamo že dve leti evre. Na portalu 24 ur sem si ogledala prispevek, v katerem nas Breda Kutin iz Zveze potrošnikov Slovenije poziva, naj cen ne gledamo samo v evrih, ampak naj jih preračunamo tudi v tolarje, ker bo tako marsikdo izmed nas razmislil, ali je resnično pripravljen odšteti, na primer, 700 tolarjev za skodelico kave. Toliko namreč stane kava v nekaterih lokalih v središču mesta. In res je, nikoli ne bi odštela 700 tolarjev za skodelico kave, vendar pa 3 evre dam, ker sploh ne razmišljam. Kot nisem razmišljala pred nekaj dnevi, ko sem iz ene izmed “boljših” slaščičarn odnesla miniaturni (trije grižljaji in je konec) tortici, za kateri sem odštela 5,80 evra. Razmišljati sem začela šele, ko sem prišla domov in ugotovila sem, da me je teh šest grižljajev pravzaprav stalo 1.400 tolarjev in da v časih, ko smo še imeli tolarje, nikoli, ampak res nikoli ne v takšnem primeru odprla denarnice. Zato se res sprašujem … Komaj sem se odvadila preračunavanja v tolarje. Mar ne bi bilo smotrno, da ga znova “uvedem”? Vsaj kakšen dan ali dva pred bankrotom. Ko sem včeraj dvignila 160 evrov, kajti v antikvariatu ne jemljejo kartic, sem ugotovila, da leto 2008 zaključujem v stanju, ki mi je bilo doslej povsem neznano – v minusu.

In vi, ali cene še vedno preračunavate v tolarje? Če da, vas to kdaj odvrne od nakupa, čeprav ste ga bili pripravljeni opraviti, dokler ste imeli “v glavi” samo evrski znesek ali pa vas samo začne boleti glava, ko vidite, koliko se je pravzaprav vse podražilo?

19 Responses to “700 tolarjev za kavo?!?”

  1. NNN N said

    Sem že pila 2 dcl naravnega pomarančnega soka za 4 evre :((. Sva pila dva in je bilo 8 evrov. Kar je enako 2 tisočakom bivših tolarjev :(((. Ajajaj.

  2. zogca said

    Ajajaj, ja.

    In moje famozne kokakole za 2,50 evra. Za ta denar dobim dve litrski kokakoli plus še eno pločevinko kokakole. In imam za ves teden. Joj, kako bi jo zdaj imela. Bo treba do pumpe.😉

  3. samo jaz said

    Dostikrat še preračunavam v tolarje – tako, za primerjavo.
    In vsakič me kar stisne, ko vidim, koliko višje cene imamo od uvedbe evra.😦
    Ampak to seveda ne pomeni, da stvari, ki so so “nenormalno drage” ne kupim – ker zapravljanje ima pač vendarle svoj čar…😉

  4. Nevenka said

    Ja, občasno še preračunavam. In me vedno stisne. Prehod na Evro je življenje zelo podražil, ne vem kam so šli vsi ti dobčiki. V nove trgovske centre? Pa nam je bilo obljubljeno, da se prehod ne bo veliko poznal, pa se je. Pa še kako. Tega država ne bi smela dopustiti, to ni bil noben svoboden trg, ampak izkoriščanje izrednih razmer, v katere uvrščamo vojne in podobne razmere.
    V Ameriki take dobičke vsaj progresivno obdavčijo, da se denar zliva v državo, ki ga potem “pametno” porabi.
    Trgovci in drugi so zelo iskoristili nominalno manjše zneske in s tem moteno predstavo o resnični ceni. Točno to se dogaja pri kavi.
    Izgovor, da je po svetu tudi tako, ne vzdrži, ker kava ni ravno nafta. Pa še pri nafti so velike razlike, ko pogledaš prodajne cene derivatov. In Slovenija je še daleč od razvite zahodne Evrope, v Avstriji si revež z 800 EUR na mesec in ti odprejo socialno trgovino za cenejše nakupe.
    Kava v Ljubljani je odločno predraga. Bo bolje izbrati kaj drugega.

  5. Nevenka said

    Je pa res nekaj, da lokali na prostem najbrž imajo višje stroške obratovanja zaradi kadilskega zakona. Na nek način bi razumela, da je v takem lokalu vse nekoliko dražje. Nekoliko.

  6. zogca said

    Meni je stric nenehno govoril, ne ojro, ampak tojro. Spominjam se njegovih zgodb in večnega ponavljanja … Kar je prej stalo sto mark, je zdaj sto evrov. Ampak evro naj bi bil vreden več kot marka. Na papirju, seveda.

    Verjetno so odstopanja povsod, gotovo so, ampak pri eni takšni nepomembni kavi se pač mogoče malo zamislimo. Saj pri mleku in mesu se nimaš kaj zamišljati, kupiti moraš.

  7. zogca said

    Samo jaz, brez dvoma ima svoj čar. Ampak jaz imam raje tisti čar, čim več in čim boljše dobiti za čim manj denarja. Nisem pa edina, vsaj če sodim po zanimanju za razprodaje.😉 Je res luštno, kdaj kupiti kakšno drago stvarco in si potem ves navdušen in ponosen nase. Za vse, ki tako razmišljamo … Nujen je ogled filma http://www.youtube.com/watch?v=araE6HWBdOA , ko pride v naše kinodvorane.

  8. zogca said

    Jaz sem čisto nora na Šopoholičarko in njene knjige. In tisto njeno opravičevanje … Saj čevlji, ki sem jih kupila, so dobra investicija. Pa pulover tudi. Pa jakna. Za naslednjih ulala let. Ups, do naslednjih čevljev, puloverja in jakne čez nekaj mesecev. Ki bodo spet dobra investicija. Če še kdo tako razmišlja, res http://www.youtube.com/watch?v=araE6HWBdOA , ker boste umirali od smeha, ko se boste prepoznali v njej.😉

  9. Spider said

    Ne pijem kave, zato me to ne tangira.Me pa jezi, da je kokakola tudi vedno dražja, he he.

    Mimogrede, v centru Moskve sem jedel košček tortice za 8 eurov. Če bi zraven pil še kavo, bi moral odšteti še 6 eurov.

  10. zogca said

    Mene, Spider, tudi veliko bolj od kave gane cena kokakole.😉

  11. Artemis said

    Mene pa je zadela cena rogljička v Rustiki. Pred uvedbo evra je stal 120 tolarjev ali 50 centov, zdaj stane 1,4 evra, torej 335 tolarjev. In mi nihče ne bo rekel, da so do nove cene prišli zaradi podražitve moke in drugih osnovnih sestavin.

  12. zogca said

    Artemis, tisti dve moji tortici sta tudi iz Rustike. Miniaturni, res miniaturni. Seveda ne, nabijejo ceno, dokler še lahko. Dokler prodajo. In očitno prodajo.

  13. MONica said

    No mene doma kritizirajo, ker še računam tolarje. Grem jim povedat, da jaz delam prav in ne oni.

  14. zogca said

    Pojdi jih fajn skurcat.:mrgreen:

  15. Spider said

    Odkar je euro, jaz ne dajem napitnin.Prej sem komot kaj pustil, zdaj poberem vse nazaj, razen izjemoma.Že itak so navili cene.

  16. zogca said

    Tudi o tem je za razmisliti. Čeprav jaz nisem tako blazno radodajna z napitninami. Razen v primeru, ko mi prinesejo hrano in pijačo na dom. Takrat gotovo dam en evro, včasih pa tudi dva. Vem, noro. Ko pomislim, da je to 500 tolarjev, me zvije.

  17. Aleš said

    Jaz velikokrat preračunavam in me velikokrat odvrne od nakupa. Se mi zdi, da se resnično psihološko ne zavedamo, da je samo nekaj enot denarja (sedaj evrov) toliko vrednih. Še bolj pomaga, če preračunaš koliko časa je treba delati za nekaj. Primer: Če plačo 1000€ deliš s 176 ur to znese 5,68 €, kar je toliko kot si dala za eno malo tortico. Ali se splača delati skoraj eno uro za nekaj grižljajev sladkorja, moke in smetane? No če je plača bistveno večja …

  18. zogca said

    Za dve majhni tortici, ampak strinjam se, velikoooooo preveč. In ne, nikakor se ne splača. Meni je vsekakor jasno, da je čas, da se neham razmetavati na vse strani, ker to ne pelje nikamor. Saj nikoli nisem bila skromna, ampak včasih se vsaj kaj kupila za ta denar, obleke, čevlje, drago kozmetiko, zdaj pa ga dejansko sfrčkam na nič.

  19. 1danica said

    Od 500 evrov, od 1000 evrov, kakor koli, se mi zdi, da se dva evra tu, dva tam, pa še trije tu in štirje tam, poznajo kar hitro. Če začneš razmišljati v to smer, ti ne bo treba dolgo preračunavati.

Leave a Reply

 
