Žogca v ofsajdu

In nič več v pričakovanju sodniške piščalke

Kar je bilo, je bilo …

Posted by zogca na december 21, 2008

BOLEČINA

Kar je bilo, je bilo
in odveč so sanje.
Dan je dan, a večer večer.
Spet bo vsakdanjost
zožila to majhno,
smešno življenje
v pretesen okvir.

Kar je bilo, je bilo.
Več ne more biti.
Prisojen je enodnevnicam
samo en dan.
Kar je potem,
je le boleče ugašanje,
a mrak v čakanju noči
še vse bolj teman.

Kar je bilo, je bilo.
Vzvalovala sta vala pomladna
v ljubeč dotik.
V solzah pršečih razšla sta se.
Nemirna gladina zrcali sveta
in ljudi iznakažen lik.

Ivan Minatti

20 Responses to “Kar je bilo, je bilo …”

  1. Jazz said

    Jutro!;-)
    Tudi meni ljub.Sem pa že za V mladih brezah tiha pomlad,čeprav še malo Tristana iz Menartove Neskončne pravljice….:-( Vidiš,take maš….:-)

  2. zogca said

    Dobro jutro! Iz neznanega razloga ne morem več spati dlje kot do šestih. Pa samo en teden sem živela disciplinirano. Zdaj se ne morem več “oddisciplinirati”. Ne bi si mislila, da ima Minatti toliko pesmi, ki mi sežejo do srca, ampak jih je res veliko. Še več jih imam na zalogi.

  3. Jazz said

    Ja,čudni časi,jaz pa za razliko celo zmorem do šestih,če malo ponočujem:-).
    Tudi meni so tile naši sodobniki pravo odkritje,pa znova Gregorčič s presunljivo Človeka nikar…

  4. zogca said

    Jaz sem še do pred kratkim brez težav zmogla do poldneva. In to neredko. Poezija. Danes zjutraj sem jo prebrala že kar nekaj. Vem, zakaj. Zbudila sem se tako žalostna. So dnevi, ko se trudim, da ne bi mislila nanj. In potem so dnevi, ko ne morem, da ne bi mislila nanj. Danes je takšen dan. In sem zelooooooo žalostna. Na hitro sem poguglala, da bi našla Človeka nikar, ampak mi ni uspelo. Če jo ti imaš pri roki, nam jo kopiraj.

  5. Jazz said

    http://sl.wikisource.org/wiki/%C4%8Cloveka_nikar

  6. zogca said

    Prebrala sem, ampak da bi pesem tudi podoživela, bi morala verjeti v Boga. Žal ne verjamem. Vsaj ne v takšnem smislu. Nekoč davno, ko smo v šoli brali to pesem, sem si jo, tega se spominjam, razlagala v smislu … Samo človeku ne zaupaj. Pa verjetno to ni sporočilo pesmi. Ali pač?

  7. Jazz said

    Ja,pesem je v bistvu molitev,mene je zadel predvsem zadnji del,ki pa je pravzaprav v nasprotju z vero,to trpljenje brez upa…ko si res na dnu.Žogca na srečo pač ni več tam,zato…:-)

  8. zogca said

    Nekdo, ki je veren, naj nikoli ne bi bil brez upanja. Ker bi bil moral verjeti v rešitev, ki bo prišla od zgoraj. Zato naj bi bilo vernim ljudem veliko laže živeti. Tako mi je bilo rečeno. Da četudi nič ni res, je še vedno dobra plat vere to, da verjameš, da ti bo Bog pomagal.

  9. Jazz said

    Tudi jaz nisem veren.No,resnici na ljubo,včasih rahlo dvomim,da nisem:-).Nikakor pa ne verjamem v verske inštitucije.
    Če se vrnem k pesmi,meni je bolj izpovedna,kot verska, v tej tragični razdvojenosti Gregorčiča kot duhovnika in pesnika zaljubljenega v žensko.Pa spomnim se ene (Gregorčičeve?) proslave,ko je to pesem povedal en dramski igralec,pozabil kdo….močan vtis….

  10. zogca said

    Vsekakor je laže ljubiti Boga kot moškega ali žensko. Ko te razočara moški ali ženska, nekaj časa še iščeš opravičila za njegovo oziroma njeno vedenje, potem pa se moraš nekega dne soočiti z resnico in si nehati lagati, da je sicer dober, ampak nerazumljen, soočuten, ampak kaj, ko je toliko trpel in zdaj … Da je hotel vse dobro, ampak je po čudežu izpadlo vse slabo. Da te je imel zelo rad, ampak te je iz tisoč in enega razloga moral zapustiti. Pri Bogu pa, kakor opazim, gredo opravičila od tod do nezavesti. Za karkoli. Nekdo povozi petletno deklico in govorijo, da je Bog že vedel, zakaj je to dobro. Zboli dojenček in govorijo, da je Bog že vedel, zakaj je to dobro. Moški si najde skoraj mladoletno fračo in zapusti ženo ter četico otrok. Bog že ve, zakaj je to dobro. Verjamem, da se iz nekaterih slabih stvari da izvleči tudi kaj dobrega, so pa stvari, ki so slabe in samo slabe. Ampak ne, Bog že ve, zakaj je to dobro. Skratka, v tej tragični razdvojenosti … Med žensko in Bogom. Laže je z Bogom. Moraš pa vanj verjeti.

  11. zogca said

    “Sprašujemo se, kje so znamenja Božje navzočnosti med nami danes in kje je še veselje. Ali v Cerkvi ne izgovarjamo le preveč lepih besed, medtem ko so življenje in dejstva drugačna?”

    Iz božične poslanice slovenskih škofov.

    Odgovor pa gre: “Tega ni lahko razložiti. Ko Kristusa sprejmemo v svoje srce, Jezus spremeni naše življenje, zgodovino in večnost. Vse je novo, vse pridobi smisel, vsaka bolečina je napolnjena z upanjem, veselje postane sproščeno in umirjeno, vsako delo postane nekaj, kar prej ali slej rodi uspehe.”

    Skratka!!!

  12. vlatka said

    žogca,

    ja, ta Ivan je pa znal 😉 🙂

  13. asdf said

    oj!
    en drug duhovni človek je dejal, da če bi bila vera pot do sreče, potem, bi bili vsi verujoči ljudje srečni. pa temu ni tako. iste težave in preglavice jih tarejo kot neverujoče. srečo moramo iskati in si jo ustvariti. vera lahko vsekakor nekaterim v iskanju pomaga. ni pa ne vzrok ne zagotovilo za srečo.
    aja, duhovni človek je bil dalaj lama…. pameten človek.
    lp

  14. Janis said

    “Laže je z Bogom. Moraš pa vanj verjeti.”

    Lažje z Bogom kot s človekom? Verovati, da je Bog tisti, ki aktivno fura tvoje življenje in te ima obenem samo neskončno rad, je shizofreno. Moraš se odločit. Ali te ima Bog neskončno rad, ampak ne fura aktivno tvojega življenja – ali pa sicer ga aktivno fura, vendar te ne mara. Pri človeku lahko zmeraj rečeš, da je šibak, nepopoln, ujetnik lastnih strahov in nepredelanih kompleksov (kar tudi ponavadi smo) in da ljubezen pri človeku ne premaga vsega. Kaj pa rečeš za Boga, ki teh težav nima in ki je po tvoji veri povzročil, da ti je umrl otrok? Da je bistvo popolne božje ljubezni popolna krutost? Da je vzgoja z udarci najbolj popolna vzgoja?

    Saj res ni presenetljivo, da so velikokrat ljudje, ki na tak shizofren način verujejo v Boga, lahko potem popolnoma brezčutni in kruti do sočloveka.

  15. zogca said

    Asdf, jaz nikakor nimam občutka, da bi verne ljudi krasila nepopisna sreča. Jaz vedno pravim, da so najsrečnejši najbolj neumni. Mogoče se to kruto sliši, pa vseeno. In da imajo najmanj težav v življenju najbolj površni. Vera pa je tista, ki obvaruje pred brezupom. Čeprav se mi zdi, da te mogoče tudi tukaj bolj obvaruje površnost. Tudi globoko verne ljudi sem že videla obupavati v primeru, ko jim je nekdo umrl. Sem pa slišala od največjega površneža, kar mi ga je bilo dano spoznati, da bi on bil enako srečen, kot je zdaj, tudi v primeru, da bi mu umrla žena. In da, enako srečen bi bil tudi v primeru, če bi mu umrla hči. Skratka, on se v svoji nepopisni življenjski sreči ne bi dal motiti za nič na svetu. Pa dvomim, da mu je bilo to dano zaradi vere. Jaz bi rekla, da zaradi površnosti.

  16. zogca said

    Janis, z vsem, kar si napisala, se jaz strinjam. Ker gledam na to skozi neverne oči. Kar moje so. Jaz sem hotela napisati, da bodo verne oči za Boga našle tisoč in eno opravičilo. Tudi v primeru, ko bo umrl otrok. Nekaj, kar se meni zdi popolnoma nepotrebno, odveč in česar nikoli ne bi mogla opravičiti s tem, da je Bog že vedel, zakaj je to dobro. Sicer tega v živo nisem slišala, sem pa videla v filmih, da ga je “Bog poklical k sebi, ker ga ima tako rad”, da “mu je zdaj bolje, ker je pri Bogu”, da “se ne smemo spraševati, zakaj je imel Bog takšen načrt” itd. Ampak nečesa pa tudi ne razumem. S svojo neomajno vero v Boga znajo opravičiti to, da je umrl en ubogi mali otrok, ki je imel še vse pred seboj. Je bila pač Božja volja takšna. Hkrati pa se, na primer, gredo fanatično zdravo prehanjevanje, da bi doživeli sto let. Zakaj, lepo prosim? Če je Bog zgoraj že določil, da jih bodo doživeli 62 in niti dneva več. Poskus spreminjanja Božje volje? Ali pa vera ni tako neomajna in za vsak slučaj …

    O krutosti pa … Poznam verne ljudi, ki so tako dobri, da bi jih človek mazal na kruh. In verne ljudi, ki so najhujši okrutneži.

  17. asdf said

    oj žoga!
    jaz tistih, o katerih govoriš, da so površni ali neumni, ne bi imenoval tako. jaz bi temu rekel, da so plehki, revni , plitki, primitivni…. pa saj ni važno kakšno ime jim damo. in res dvomim, da so srečni… samo nevedni so. sem pa srečal ogromno preprostih ljudi, ki so me navdušili s svojo iskreno globino in razmišljanjem. takšne mam rad in jih cenim. si želim, da bi razumel stvari, kot jih oni.
    lp

  18. zogca said

    Tudi, da. Plehki, revno, plitki, primitivni. To je to. Ampak jaz kar mislim, da so srečni. Kar pa se preprostih ljudi tiče … Preprostost ne pomeni nujno površnosti, plehkosit, revnosti, plitkosti, primitivnosti. Daleč od tega. In zadeva sploh ni, vsaj po moje, povezana z znanjem ali neznanjem.

  19. asdf said

    ja. moje mnenje je, da ni pomembno, ali si študirana glava, ali mojster- recimo mizar. človek, ki želi delati svoje delo dobro, mora o njem razmišljati. takšne mam rad. enako je z ljudmi. rad imam ljudi, ki življenje opazujejo in ga z užitkom živijo in oblikujejo. ok- malo sem ausglajzal.
    kaj pa vi, sestrstvo velike žoge (al’ sta dve?), počnete dobro (najraje) v življenju?
    ok- bom jaz povedal:
    kuham, bojda zelo dobro (in rad). filmi, knjige in glasba so moje življenje, šport pa dopolnilo. aja- pa baje sem hčerkin najljubši oče. in definitivno je ona moj najljubši edini otrok…
    lp

  20. zogca said

    Najraje? Verjetno najraje govorim.:mrgreen: Mah, zadnje čase najraje rolam te moje humoristične nadaljevanke, ki jih obožujem in pridejo od Amazona. Ker se pri nas teh stvari ne gledam. Potem rada tolčem po tipkovnici, kakor vidiš. Rada tudi spim. Rada grem ven z meni dragimi ljudmi in da, govorim.:mrgreen: Včasih sem zelo rada seksala, zdaj je to odpadlo. Za razliko od tebe nisem ravno ljubiteljica kuhanja, čeprav rada jem. In kot si ti hčerkin najljubši oče, tako sem jaz najljubša hčerka svojega očeta.😉 Je luštno biti edinka.🙂 Seveda, rada potujem. In zelo rada fotografiram, tega ne gre pozabiti.

Leave a Reply

 
